Růstové akcie v nedávné době zaznamenaly výrazný nárůst, když se investoři stali optimističtějšími ohledně vyhnutí se hluboké recesi v USA v nadcházejícím roce. Nasdaq Composite si připsal nárůst o více než 30%, což vedlo k vyšším oceněním mnoha akcií.
Nicméně, i v tomto dynamicky se rozvíjejícím trhu existují zajímavé příležitosti. Jako příklad lze uvést firmu Ulta Beauty (ULTA), která zaznamenala pokles svých akcií o 12% během letošního roku, i když její tržby stále rostou vysokým tempem a společnost nedávno aktualizovala své očekávání tržeb pro tento rok. Ačkoli tato firma specializující se na kosmetické produkty čelí výzvám, investoři mají dobré důvody být vůči ní pozitivní.
Podívejme se, proč by mohl být nyní vhodný čas k investování do Ulta Beauty.
Přiblížení
Když se ohlédneme za prvním pololetím, vidíme mnoho pozitivních výsledků. Tržby firmy Ulta za první dvě čtvrtletí roku 2023 dosáhly růstu o 11% a dosáhly částky 5,2 miliardy dolarů. Tento růst byl podpořen větším počtem návštěvníků v obchodech a také rozšiřující se sítí poboček. Na druhou stranu byl mírně snížen průměrný nákupní účet zákazníka, protože lidé byli při nákupu kosmetiky trochu opatrnější. Na toto se Ulta a další konkurenční společnosti v některých situacích adaptovaly snižováním svých cen.
I přes tuto strategii se ziskovost nijak výrazně nezměnila. Hrubá marže firmy Ulta zůstává stabilní a tvoří 40% z tržeb. Ačkoliv provozní marže zažila mírný úbytek, což je v obdobích menšího růstu očekávané, vedení firmy Ulta nedávno prohlásilo, že očekává ziskovost okolo 15% tržeb v roce 2023, což je mírně méně než rekordních 16% zaznamenaných v roce 2022. Je ale důležité připomenout, že před pandemií se zisková marže firmy Ulta pohybovala kolem 12%. To znamená, že maloobchodní firma stále směřuje k dosažení mnohem vyššího ročního zisku letos.

Cesty růstu
Dave Kimbell, generální ředitel společnosti Ulta, spolu s jeho týmem, se věnuje několika lukrativním růstovým možnostem, které mají podpořit ambice firmy v oboru tržeb. Můžeme očekávat například zahájení provozu nových prodejen, což je částečně umožněno díky vzájemně prospěšné spolupráci s firmou Target. Kromě toho Ulta provozuje oblíbený věrnostní program, který již nyní napomáhá zvyšování objemu online prodeje.
Ačkoli Wall Street má v současné době střízlivé předpoklady ohledně celkového růstu kvůli možnému zpomalení spotřebitelských výdajů, většina analytiků předpokládá, že Ulta v tomto fiskálním roce zaznamená nárůst tržeb o zhruba 10% a v nadcházejícím fiskálním roce o cca 5%. Tyto odhady jsou podstatně optimističtější než růstové předpoklady pro firmy jako Target či Walmart.
Snížení cen, na kterém záleží
Vzhledem k současným skromným růstovým prognózám pro několik následujících kvartálů se akcie společnosti Ulta v tomto roce ocitly pod tlakem. Momentálně jsou cenově stanoveny na 17násobek ročního zisku, což představuje pokles z dřívějšího P/E poměru, který přesáhl hodnotu 22 na začátku roku. Totéž platí pro ocenění poměru ceny k tržbám, které se snížilo z téměř tří na méně než dva.
Těm, kteří mají trpělivost, by se mohlo vyplatit využít tuto příležitost. Je možné, že Ulta v budoucnosti zaznamená nižší tržby, zejména pokud konkurence bude nadále snižovat ceny v reakci na klesající poptávku.
Nicméně tento maloobchodník v minulosti ukázal, že dokáže úspěšně navigovat v náročných tržních podmínkách, aniž by to vedlo k významnému poklesu jeho marže. Díky jeho dominanci na trhu lze očekávat, že jakmile se tržní podmínky zlepší, jeho zisky budou opět vynikající. Mezitím se zdá, že Ulta má dobrý plán pro udržitelný růst tržeb a zisků v roce 2023 a v následujících letech.
Jen by měl uplynout určitý čas, než se na Wall Street začnou akcie opět vysoce cenit díky pozitivním výsledkům.
Zdroj: The Motley Fool, zdroj úvodní fotografie: Reuters