Shopify The Wall Street Journal

3 důvody, proč koupit akcie společnosti Shopify právě teď

Tato špičková růstová akcie je připravena na růst.

Podle nejnovějších dat společnosti Shopify (SHOP) se očekává, že v letošním roce bude na její e-commerce platformě prodáno zboží v hodnotě přes 220 miliard dolarů. Tyto impozantní čísla (společně s dalšími ukazateli) potvrzují, že si společnost Shopify vybudovala pevnou pozici jako základní platforma pro miliony online obchodů na celém světě.

Shopify dosáhla tohoto objemu prodejů díky svému rychlému růstu v posledních letech. Přestože tvoří pouze malou část světového e-commerce trhu, který by mohl podle odhadů společnosti eMarketer dosáhnout výše 8 bilionů dolarů do roku 2026, stále existuje obrovský potenciál pro další růst. Tento úspěšný trend je teprve na svém začátku.

Existují alespoň tři přesvědčivé argumenty, proč by investoři měli zvážit nákup akcií společnosti Shopify v současné době.

1. Shopify přináší kouzlo umělé inteligence masám 

Shopify usiluje o to, aby umělá inteligence (AI) byla přístupnější pro více obchodníků. V rámci tohoto snažení představila sadu nástrojů s umělou inteligencí s názvem Shopify Magic, která je zdarma a slouží k rychlejšímu a efektivnějšímu rozvoji e-commerce aktivit.

Shopify Magic kombinuje pokročilou generativní AI technologii s interními daty Shopify. Nabízí podporu v různých oblastech, jako je marketing či zákaznický servis. Uživatelé mohou jednoduše zadat informace o produktu, který chtějí nabízet, a nástroj Shopify Magic za několik vteřin vytvoří popis. AI také může pomáhat s příspěvky na blog, e-mailovou komunikací nebo překlady.

Zdroj: TradingView

Shopify také představila AI asistenta pojmenovaného Sidekick. Prostřednictvím konverzačních pokynů mohou obchodníci získávat informace o svém obchodě, tržních trendech a funkcích Shopify. Sidekick reaguje na dotazy personalizovanými odpověďmi a je schopen řešit úkoly jako vytváření reportů, navrhování obchodní strategie nebo plánování marketingových kampaní.

Cílem těchto AI nástrojů je usnadnit podnikatelům práci, zefektivnit obsluhu klientů a zvýšit prodej. Shopify si tímto způsobem slibuje posílení vztahů se svými klienty, což by mohlo vést k vyšším příjmům a profitům.

2. Společnost Shopify provádí logický posun v logistice

V červenci 2022 odkoupila společnost Shopify za 2,1 miliardy dolarů firmu Deliverr, specializující se na technologie pro plnění objednávek. Aaron Brown, vedoucí logistiky u Shopify, mluvil o ambici vytvořit „úplné logistické řešení pro rychlé a jednoduché zpracování objednávek”.

Nicméně management nepředvídal náročnost takového úkolu. Navíc, tím, že společnost expandovala v oblasti plnění objednávek, vstoupila do konkurence s e-commerce titánem, Amazon.com (AMZN).

Generální ředitel, Tobi Lütke, se rychle snažil tuto situaci řešit. Méně než rok po akvizici Deliverr, Shopify prodala svou logistickou část společnosti Flexport. V důsledku tohoto obchodu získala společnost Shopify 13% akcií nově formované firmy věnující se managementu dodavatelských řetězců.

Co bylo klíčové, díky tomuto kroku se společnost Shopify mohla znovu soustředit na své primární aktivity v e-commerce softwaru. Toto rozhodnutí jí umožnilo snížit provozní náklady a tím pádem zvýšit svou ziskovost.

3. Ze soupeře Shopify se stal spojenec

Prodej logistického odvětví společnosti Shopify umožnil navázání spolupráce se společností Amazon. Američtí obchodníci na platformě Shopify budou mít možnost integrovat do svých online pokladen možnost „Koupit s Prime“ od Amazonu. Toto partnerství poskytne obchodníkům příležitost nabízet členům Prime rychlou a bezplatnou dopravu a pohodlný návrat produktů, pokud se tak rozhodnou.

nakupování

Zásadní je, že transakce budou realizovány přes stále populárnější systém Shopify Payments. K tomu obchodníci zůstanou v majetku svých zákaznických dat.

Očekává se, že ze spolupráce vyjdou obě strany vítězně. Amazon může očekávat vyšší využití své extenzivní logistické sítě a nárůst logistických příjmů. Shopify na druhou stranu bude mít přístup k více než 200 milionům členům Amazon Prime, což může významně podpořit prodeje. Podle Amazonu může „Koupit s Prime“ zvýšit konverzní sazbu až o 25%.

Navíc tato spolupráce by mohla posunout společnost Shopify k většímu podílu na trhu e-commerce, který by měl podle eMarketeru v USA do roku 2027 dosáhnout víc než 1,7 bilionu dolarů.

Zdroj: The Motley Fool, zdroj úvodní fotografie: The Wall Street Journal

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn