Poté, co vysoce prestižní roztržka s umělcem Ye, dříve známým jako Kanye West, ukončila vysoce ziskovou řadu bot Yeezy, se generální ředitel společnosti Adidas Bjorn Gulden snaží restartovat její image.
A olympijské hry jsou klíčovou arénou pro globální giganty v oblasti sportovního oblečení, kteří utrácejí miliony za sponzorování sportovců, sportovních federací a národních týmů a také za marketing na akcích.
Návrat ke sportu namísto celebrit je klíčovou součástí herního plánu Guldena, který převzal funkci generálního ředitele společnosti Adidas (ADSGn.DE) na začátku roku 2023, na změnu jejího postavení – taktika, která bude čelit největší mezinárodní zkoušce v Paříži 2024.
„Z nějakého důvodu tu byla stará strategie zaměřit se hlouběji na méně sportů, a já jsem pravý opak, chci, aby Adidas opět působil v menších sportech a byl vidět,“ řekl.
„Zaměřit se pouze na čtyři nebo pět největších sportů je především příliš snadné a upřímně řečeno hloupé,“ dodal v rozhovoru v sídle společnosti Adidas v německém Herzogenaurachu.
Úspěšná olympiáda je nutností, pokud chce Adidas získat zpět podíl na trhu, který v posledních čtyřech letech ztratil ve prospěch svých konkurentů, a odměnit investory, kteří do Guldena vkládají své naděje.
Akcie Adidasu, druhé největší skupiny sportovního oblečení podle podílu na světovém trhu, po dvou po sobě jdoucích letech ztrát letos zatím vzrostly o více než 50% a předstihly Nike a Pumu.
Ačkoli se Adidas stále soustředí především na velké olympijské sporty, jako je atletika, práce na specializovanějších disciplínách napíná designérské týmy a generuje nápady pro mainstreamovější výrobky, jako jsou běžecké boty, uvedl Gulden.
Breaking, který má svůj původ v hip hopu, je podle Guldena také atraktivní pro streetwear a životní styl a zároveň nabízí příležitost oslovit nové publikum na klíčových trzích, jako je Čína, kde je tento nejnovější olympijský sport populární.
Adidas v červnu podepsal smlouvu s Číňankou Liu Qingyi, známou jako „B-Girl 671“, světovou ženskou breakerskou jedničkou, ale konkurence je žhavá.
Společnost Nike je oficiálním sponzorem americké, japonské a korejské breakerské federace a agentuře Reuters sdělila, že podepsala smlouvy s 20 sportovci. Puma také nedávno podepsala smlouvu s čínskou atletkou Qi Xiangyu.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Stuarts London