Aeva je firma se sídlem v Silicon Valley založená veterány Applu, vyrábí takzvaný lidarový senzor, který pomáhá vozidlům získat detailní pohled na vozovku. Senzor Aeva dokáže detekovat, jak rychle se vzdálené objekty pohybují, což je užitečné pro vyhýbání se ostatním vozidlům a chodcům.
Společnost Aeva uvedla, že očekává celkovou hodnotu transakce ve výši 1 miliardy dolarů, ale nespecifikovala, kolik let bude trvat, ani kolik senzorů bude na každém nákladním vozidle. Aeva uvedla, že určité příjmy z transakce se začnou objevovat letos a že plánuje zahájit výrobu pro dohodu v roce 2026.
Senzory nakonec skončí na platformě nákladních vozů Freightliner Cascadia společnosti Daimler Truck, kterou jednotka Torc Robotics společnosti vybavuje samořídící technologií. Generální ředitel společnosti Daimler Truck Martin Daum loni agentuře Reuters řekl, že cílem firmy je mít do roku 2027 na silnicích samořídící kamiony.
Zatímco mnoho výrobců osobních vozidel omezilo své plány na technologii s vlastním řízením v důsledku široce hlášené nehody robotaxi v centru San Francisca, robotická nákladní doprava po dobře definovaných trasách nadále přitahuje zájem, protože podniky přesně vědí, kolik musí platit lidské řidiče za cesty na dlouhé vzdálenosti. Lidští řidiči stále zvládají posledních pár kilometrů na cesty, ale ne dlouhé úseky mezi nimi.
„Obchodní plán a efektivita jsou díky autonomii dálnic opravdu jasné,“ řekl agentuře Reuters výkonný ředitel společnosti Aeva Soroush Salehian.
Zdroj: Reuters