Christian Scherer Reuters

Airbus vybral šéfa prodeje Scherera, aby řídil zdroje pro výrobu letadel

Airbus se chystá jmenovat obchodního šéfa Christiana Scherera do čela své hlavní obchodní činnosti v oblasti výroby letadel v rámci své největší přestavby managementu za poslední roky, protože reaguje na tlaky dodávek a výzev na otázky v oblasti obrany a vesmíru uvedly to průmyslové zdroje.

Tento krok, který by mohl být oznámen během několika dní, opravňuje generálního ředitele Guillauma Fauryho, aby se zaměřil na širší otázky týkající se strategie poté, co se během pandemie COVID-19 osvědčil jako šéf výroby letadel.

Agentura Reuters odhalila plány na reorganizaci v červenci a tento měsíc se Scherer dlouholetý insider, který v současné době pracuje jako obchodní ředitel, ukázal jako jeden z hlavních kandidátů na řízení sekce výroby trysek, která tvoří 70% příjmů.

Airbus to odmítl komentovat.

Otřes ponechává určitý prostor pro další postupné obnovení provozního vedení v době možného odchodu do důchodu, uvedly zdroje, které odmítly být jmenovány, protože rozhovory jsou důvěrné. Představenstvo uvedlo, že se zaměřuje na nové vedení.

Reorganizace Airbusu jsou citlivější než většina ostatních kvůli historii třenic mezi zakladateli Francií a Německem. Od roku 2019 Faury řídí skupinu a její největší segment.

Schererovo jmenování je předzvěstí široké kontinuity v rámci největšího světového výrobce civilních proudových letadel, který konkuruje úhlavnímu rivalovi Boeingu na ročním trhu s proudovými letadly v hodnotě 150 miliard dolarů.

Znamená to však návrat k delikátnímu systému oddělených jednotlivců ve skupině a leteckém byznysu, který byl opuštěn v roce 2019 po politicky nabitém boji o moc mezi Fabricem Bregierem a generálním ředitelem Tomem Endersem, z nichž oba nakonec odstoupili.

Auirbus Shutterstock
Zdroj: Shutterstock

Obavy o vládnutí ochladly za Fauryho, jehož funkčnímu období dominovalo úsilí o přežití celosvětového zakotvení během pandemie, po němž následovalo rychlé zpětné vyrovnání poptávky, stejně jako snaha o průmyslovou transformaci a dekarbonizaci.

Bruno Even, který ve funkci šéfa Airbus Helicopters nahradil francouzského kolegu Fauryho a byl považován za dalšího kandidáta na novou roli, ovšem zůstane u největšího světového výrobce komerčních vrtulníků, kde se zvýšily tržby a marže.

Jednašedesátiletý Scherer, narozený v Německu, strávil svou kariéru v obchodní odnoži Airbusu, kromě působení v obraně a jako generální ředitel přidružené turbovrtulové společnosti ATR.

Scherer, syn jednoho z průkopníků Airbusu, který se zúčastnil svého prvního letu v roce 1972 jako letový zkušební inženýr, když se Evropa rozhodla zpochybnit dominanci USA na trhu s proudovými letadly, vedl jednání o zahájení montáže Airbusu na americké půdě a prosazoval vývoj modernizovaného letounu A320, který získal rekordní objednávky.

Zasvěcení však říkají, že bezprostřední výzvy, kterým Scherer čelí budou v pozadí oproti splnění nedávných výrobních slibů a cíl 720 dodávek do roku 2023 a také řízení zhruba 80 000 zaměstnanců Airbus vyrábějících letadla.

Airbus od pandemie nesplnil nebo zmírnil několik výkonnostních cílů, ale během léta vykazoval známky obratu, dodávky stoupaly a některé klíčové ukazatele dodavatelského řetězce, jako jsou chybějící díly se údajně zlepšují.

Zdroj článku a úvodní fotografie: Reuters

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn