Podle StreetAccount vzrostly tržby této společnosti ve druhém fiskálním čtvrtletí o 2,6%, což je mnohem lepší výsledek, než očekávali analytici, kteří očekávali nárůst o 0,7%. Poprvé za více než dva roky se zvýšila i hrubá marže.
Navzdory pozitivním trendům akcie společnosti uzavřely o více než 10% níže.
„Plán Lace Up funguje,“ uvedla v tiskové zprávě generální ředitelka Mary Dillonová s odkazem na strategii obratu společnosti. „V průběhu čtvrtletí se posílily naše trendy v horní linii, včetně solidního začátku období Back-to-School. Obzvláště nás také potěšila stabilizace naší značky Champs Sports.“
Zde je srovnání výsledků společnosti Foot Locker s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:
- Ztráta na akcii: USD: 5 centů po úpravě oproti 7 centům, které se očekávaly
- Tržby: 1,90 miliardy dolarů oproti očekávaným 1,89 miliardy dolarů.
V tříměsíčním období, které skončilo 3. srpna, dosáhla společnost Foot Locker ztráty 12 milionů USD, tj. 13 centů na akcii, zatímco o rok dříve ztráta činila 5 milionů USD, tj. 5 centů na akcii. Bez započtení jednorázových položek vykázala společnost Foot Locker ztrátu 5 centů na akcii.
Tržby vzrostly na 1,90 miliardy dolarů, což je přibližně o 2% více než před rokem, kdy činily 1,86 miliardy dolarů.
Pro současný fiskální rok společnost Foot Locker do značné míry zachovala svůj výhled a nadále očekává tržby v rozmezí od 1% poklesu do 1% růstu oproti předchozímu roku, což je podle LSEG lepší než 0,4% pokles, který očekávali analytici.
Společnost Foot Locker rovněž setrvala na svém výhledu upraveného zisku na akcii. Očekává zisk v rozmezí od 1,50 do 1,70 USD – což je podle LSEG o hodně více než 1,54 USD, který očekávali analytici.
Od chvíle, kdy se bývalá šéfka společnosti Ulta Beauty Mary Dillonová zhruba před dvěma lety ujala vedení společnosti Foot Locker, usiluje o její transformaci a zajištění jejího významu ve světě, kde značky nejsou tak závislé na multibrandových prodejnách jako v minulosti.
Dillonová se snažila napravit vztah společnosti s jejím největším partnerem, značkou Nike, a také se důkladně podívala na její rozsáhlý, ale stárnoucí park prodejen, kde společnost realizuje přibližně 80% svých prodejů. V letošním roce společnost plánuje utratit 275 milionů dolarů za modernizaci svých prodejen a očekává, že do konce fiskálního roku 2025 budou přestavěny dvě třetiny jejího vozového parku.
V rozhovoru pro CNBC Dillonová uvedl, že investice do prodejen vedou ke zvýšení konverze, velikosti nákupního koše a ziskovosti a k lepším výsledkům obchodu Foot Locker pro ženy.
„Důvodem, proč to děláme, je to, že nám to funguje, a to jak z hlediska zlepšení zkušenosti zákazníků a striptérů [zaměstnanců prodejen], tak i z hlediska finanční návratnosti,“ řekla Dillonová. „Výkonnost předstihuje to, co jsme si mysleli.“
V sérii nových megastorů, které Foot Locker buduje v horkých lokalitách, jako je New York a Paříž, spolupracuje prodejce na vývoji některých částí obchodů se společností Nike.
„Se společností Nike je to pro mě od prvního dne vysoká priorita a skutečně budujeme partnerství, které není jen o tom, jaký počet bot prodáme, ale jak přemýšlíme o využití poznatků o spotřebitelích k vzájemnému rozvoji našeho podnikání,“ řekl Dillon. „Pro nás a společnost Nike jde o místa, která nás skutečně spojují.“
Dillon také pracoval na zefektivnění nákladů ve společnosti Foot Locker. Ve středu společnost oznámila, že uzavírá své prodejny a e-shopy v Jižní Koreji, Dánsku, Norsku a Švédsku a v Řecku a Rumunsku, kde podle Dillona plánuje rozšířit svou působnost, se bude spoléhat na třetí stranu. Celkem 30 ze 140 prodejen Foot Locker v asijsko-pacifickém regionu a 629 v Evropě bude v rámci změn uzavřeno nebo přejde pod nového provozovatele.
Značka Foot Locker Champs, která táhne celkové výsledky společnosti, také vykazuje určité známky zlepšení. Během čtvrtletí se srovnatelné tržby snížily o 3,9%, což je zlepšení oproti 25,3% poklesu v předchozím roce.
Společnost Foot Locker také plánuje koncem roku 2025 přestěhovat své celosvětové sídlo z New Yorku do Petrohradu na Floridě a do budoucna plánuje zachovat ve Velkém jablku pouze omezenou přítomnost.
„Záměrem přemístění je dále budovat významnou přítomnost společnosti v St. Petersburgu a umožnit větší spolupráci mezi týmy napříč bannery a funkcemi a zároveň snížit náklady,“ uvedla společnost Foot Locker v tiskové zprávě.
Dillonová pro CNBC uvedl, že stěhování zvýší marže o 0,2 procentního bodu do roku 2027, ale rozhodnutí nebylo založeno pouze na úspoře peněz.
„V St. Pete už máme velké těžiště… je tam mnoho našich manažerů. Mnoho našich obchodních týmů,“ řekla Dillonová. „Myslíme si, že ve skutečnosti bude mít význam sdružování více lidí za účelem spolupráce, a to je také součástí tohoto procesu. Nejde jen o úsporu peněz. Jde o to, jak skutečně pokračovat v budování této dynamiky.“
Společnost neplánuje nutit zaměstnance ke stěhování a ani Dillonová, který sídlí v Chicagu, nebude nucen stát se superdojížděčem.
„Řekla bych, že 90 % času trávím na cestách za našimi týmy po celém světě, za partnery naší značky, na setkáních s investory a na akcích,“ řekla Dillonová. „Velkou část času trávím v New Yorku, hodně času trávím v St. Pete, hodně času trávím v Amsterdamu, kde máme centrálu, a na návštěvách u partnerů naší značky. Plánuji si tedy ponechat své hlavní bydliště v Chicagu, ale způsob, jakým to funguje, je opravdu, myslím, docela dobrý, takže v tom budeme pokračovat.“
Vzhledem k tomu, že společnost Foot Locker zlepšuje prodejny, produkty a zkušenosti zákazníků online i v obchodech, daří se jí zvyšovat tržby, i když její hlavní spotřebitelé nadále pociťují tlak trvalé inflace a vysokých úrokových sazeb – což naznačuje, že úsilí Dillonové funguje.
„Neočekáváme, že náš zákazník bude jakoby méně pod tlakem nebo více pod tlakem. Jen se snažíme říct, že je to kategorie, na které jim záleží,“ řekla Dillonová. „Jak může Foot Locker co nejlépe sloužit jejich potřebám? A myslím, že naše výsledky ukazují, že to funguje.“
K úternímu závěru obchodování vzrostly akcie společnosti v letošním roce o více než 5% ve srovnání s akciemi Nike, které ve stejném období klesly o více než 21%.
Poptávka v celém maloobchodním odvětví nepochybně zpomalila, ale spotřebitelé stále utrácejí. Jen si mnohem více vybírají, u koho utrácejí – a proto je mnohem důležitější realizace.
„Naše strategie nabírají na síle, když se díváme na zbytek roku,“ uvedla Dillonová ve svém prohlášení. „Jsem i nadále přesvědčen, že podnikáme správné kroky, abychom společnost připravili na dalších 50 let ziskového růstu a vytvořili dlouhodobou hodnotu pro akcionáře.“
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg