Růst ceny akcií, který zvýšil tržní hodnotu LVMH o přibližně 30 miliard USD, pomohl zvednout celoevropský index STOXX 600 na nejvyšší úroveň za poslední dva roky.
Skupina, která je domovem značek jako Louis Vuitton, Christian Dior, Moet Hennessy a Tiffany & Co, ve čtvrtek vykázala 10% nárůst tržeb za čtvrté čtvrtletí, který byl způsoben odolnou poptávkou – včetně čínských zákazníků – po její špičkové módě během obchodního období na konci roku.
Investoři se začali obávat vyhlídek tohoto odvětví po předchozí říjnové zprávě LVMH, která ukázala, že růst tržeb se po dlouhém období, kdy běžně překonával očekávání silným dvouciferným růstem, zpomalil na 9%.
Na čtvrteční prezentaci výsledků předseda představenstva a generální ředitel LVMH Bernard Arnault uvedl, že je se současným tempem růstu společnosti spokojen.

Svou poslední zprávou LVMH „uklidnila – a dobře se vyrovnala s prudkým zpomalením tempa prodeje“ ve druhém pololetí, napsal analytik Jefferies James Grzinic ve zprávě pro klienty a dodal, že zpráva by měla „v nejbližší době uklidnit nervy“.
S tím, jak se sektor vzdaluje od vysokého tempa růstu po pandemii, se ukázalo, že osudy jednotlivých značek se liší, přičemž ty, které se zaměřují na bohatší klientelu, jako například Hermes, jsou lépe připraveny na ekonomické problémy než ty, které se snaží o obrat, jako například Burberry, které začátkem tohoto měsíce vydalo varování ohledně zisku.
Akcie Burberry se však v pátek také obchodovaly výše, a to o 2,9%.
Společnost LVMH byla nejziskovější na indexu blue chip STOXX50E (.STOXX50E) v eurozóně, otevře se nová záložka.
Podle výpočtů agentury Reuters páteční zisky zvýšily hodnotu předních společností z oblasti luxusu a nápojů, včetně LVMH, Keringu, který vlastní Gucci, Hermes, Pernod, Remy, Richemontu, který vlastní Cartier, a Moncleru, přibližně o 50 miliard USD.
Zdroj: Reuters