Nárůst tržeb, který následuje po 16% růstu v předchozím roce, vedl společnost k vydání optimistického výhledu pro aktuální čtvrtletí. Přesto se její celoroční výhled do značné míry shodoval s odhady, neboť se připravuje na to, že v letošním roce bude mít o jeden týden méně než v roce minulém.
Generální ředitelka Fran Horowitzová – která často říká, že dobré společnosti vítězí v jakémkoli ekonomickém prostředí – se možná připravuje na turbulentní druhou polovinu roku, protože poprvé za čtyři čtvrtletí se ve zprávě o výsledcích společnosti zmínila o nejistém stavu ekonomiky.
„V první polovině roku jsme dosáhli silných výsledků a zvyšujeme náš celoroční výhled. Přestože nadále působíme ve stále nejistějším prostředí, zůstáváme pevní v plnění našeho globálního plánu a udržujeme disciplínu v oblasti zásob a výdajů,“ uvedla Horowitzová.
„Jsme na správné cestě a jsme přesvědčeni o tom, že naším cílem je dosáhnout v letošním roce udržitelného a ziskového růstu a zároveň realizovat strategické dlouhodobé investice v oblasti marketingu, digitálních a technologických technologií a prodejen, které umožní budoucí růst.“
Akcie společnosti, které v úterý při uzavření obchodování vzrostly o téměř 89%, se v ranním obchodování propadly asi o 15%.
Zde je srovnání výsledků společnosti Abercrombie s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG, dříve známé jako Refinitiv:
- Zisk na akcii: 2,50 USD oproti očekávaným 2,22 USD
- Tržby: 1,13 miliardy USD oproti očekávaným 1,10 miliardy USD
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 3. srpna, činil 133 milionů USD, tj. 2,50 USD na akcii, zatímco o rok dříve to bylo 57 milionů USD, tj. 1,10 USD na akcii.
Tržby vzrostly na 1,13 miliardy dolarů, což je přibližně o 21% více než 935 milionů dolarů o rok dříve.
Během čtvrtletí vzrostly tržby ve stejných prodejnách o 18%, a to díky lepšímu než očekávanému prodeji v létě a při návratu do školy.
Pro aktuální čtvrtletí Abercrombie očekává růst tržeb v nízkém dvouciferném procentuálním vyjádření, což je lepší než 8,9% růst, který očekávali analytici LSEG.
Abercrombie zvýšil svůj celoroční výhled tržeb z 10% růstu na 12% až 13% nárůst, což je zhruba v souladu s 12% nárůstem, který očekávali analytici LSEG.
Ve fiskálním roce 2024 bude mít společnost o jeden týden méně než ve fiskálním roce 2023, což pravděpodobně ovlivní její celoroční výhled. Abercrombie očekává, že ztráta jednoho prodejního týdne bude mít na prázdninové čtvrtletí dopad ve výši 80 milionů USD, tj. 5,5 procentního bodu. Za celý rok společnost očekává, že to zasáhne tržby o 50 milionů USD, tj. o 1,2 procentního bodu.
V posledním roce se Abercrombie stal známým jako největší příběh návratu maloobchodu a investoři sledují, zda společnost dokáže udržet svůj růst.
Horowitz se zaměřil na mezinárodní trhy a značky Hollister a Abercrombie Kids, které již zvyšují tržby.
Během čtvrtletí vzrostly tržby značky Hollister o 17% a srovnatelné tržby o 15%. V divizi společnosti pro Evropu, Střední východ a Afriku vzrostly tržby o 16%.
Nákladná mezinárodní expanze byla jedním z chybných kroků, které se v minulosti podepsaly na výsledcích Abercrombie, ale tentokrát společnost volí jiný přístup.
Začátkem tohoto měsíce oznámila partnerství se společností Haddad Brands – poskytovatelem licence na dětské oblečení – s cílem vytvořit nové distribuční kanály pro Abercrombie Kids a rozšířit produktovou řadu o kategorie kojenců a batolat.
„Vzhledem k tomu, že se snažíme diverzifikovat skladbu prodejních kanálů společnosti A&F Co. a dosáhnout udržitelného a ziskového růstu, jsme nadšeni, že můžeme navázat na úspěch společnosti Haddad Brands a vytvořit příležitost pro rozvoj značky v nadcházejících letech prostřednictvím zapojení nových zákazníků po celém světě,“ uvedla tehdy Horowitzová v prohlášení.
Výrobky Abercrombie Kids budou v showroomech Haddad Brands po celém světě k dostání příští měsíc.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg