Klaviyo Bloomberg

Akcie společnosti Klaviyo po jejím IPO vzrostly o téměř 23%

Při svém vstupu na newyorský trh ve středu akcie firmy Klaviyo vzrostly téměř o 23%. Tímto zvýšením dosáhla firma specializující se na marketingovou automatizaci hodnoty 11,3 miliardy dolarů.

Akcie otevřely na ceně 36,75 USD, zatímco cena při primární veřejné nabídce činila 30 USD.

Firma se sídlem v Bostonu nabídla v úterý 19,2 milionu svých akcií v rámci IPO. Jejich cena byla vyšší než původně očekávaný rozsah a vynesla 576 milionů dolarů. Z této částky se určité procento dostane současným investorům, kteří prodali část svých akcií.

Po IPO měla firma Klaviyo hodnotu 9,2 miliardy dolarů. Firmy BlackRock a AllianceBernstein uzavřely dohodu o koupi akcií v celkové hodnotě až 100 milionů dolarů, což tvoří významnou část celkových příjmů z IPO.

„Každá spotřebitelská firma buduje více a chytřejších digitálních vztahů se svými zákazníky. Jedná se o velmi trvalý trend. My jsme teprve na jeho začátku,“ řekl Andrew Bialecki, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Klaviyo.

„Být veřejnou společností ukazuje, že v tom jedete dlouhodobě.“

Úspěšný debut společnosti Klaviyo by podtrhl oživení trhu IPO, který byl téměř 18 měsíců u ledu poté, co konec režimu snadných peněz přiměl investory zpochybnit ocenění vysoce prosperujících startupů.

Jak společnost Arm, tak i Instacart měly v nedávné době silný vstup na burzu, avšak po svém prvním dni na trhu ztratily většinu svých zisků. Přesto jejich akcie stále kotví nad jejich původními cenami z IPO.

Klaviyo, založená v roce 2012 softwarovými inženýry Bialeckim a Edem Hallenem, poskytuje služby v oblasti ukládání a analýzy dat pro e-commerce značky. Díky tomu mohou tyto značky zasílat cílené marketingové e-maily a zprávy potenciálním klientům.

Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn