Před rokem se akcie firmy Lululemon Athletica (LULU) prodávaly za cenu odpovídající renomovanému, avšak dynamicky se rozvíjejícímu výrobci sportovního oděvu. Od té doby si akcie připsaly téměř 30% nárůst, i když tempo růstu tržeb poněkud upadlo. Nyní s násobkem více než 50 z posledních 12 měsíců zisku na akcii je jasné, že možnost „výhodného nákupu“ už neexistuje.
I přesto firma Lululemon přináší svým akcionářům lepší finanční výsledky než bylo očekáváno, i přes rostoucí konkurenci a klesající spotřebitelskou poptávku v maloobchodním sektoru. Je tedy nákup akcií Lululemon stále dobrým rozhodnutím?
Zaměřme se na výkonnost společnosti Lululemon v 2. čtvrtletí 2023. Tržby stouply o 18% na celkových 2,2 miliardy dolarů, což je o přibližně 30 milionů dolarů více, než co společnost předpokládala ve svém nejvyšším odhadu před několika měsíci. Jako odpověď na tento úspěch byla celková očekávání pro rok 2023 upravena na 9,51 až 9,57 miliardy dolarů (z původních 9,44 až 9,51 miliardy dolarů), což představuje nárůst o 17 až 18% ve srovnání s rokem 2022.
Je třeba zdůraznit, že Lululemon stále získává více příznivců a zvyšuje svůj podíl na trhu. Naproti tomu, firma Nike hlásila v uplynulém čtvrtletí růst tržeb o pouhých 5% (anebo 8% bez vlivu měnových kurzů). Je však důležité zmínit, že Nike v září představí aktualizované výsledky, na které budou investoři chtít pohlédnout.
Avšak je třeba si uvědomit, že popularita značky se zaměřením na jóga oděvy ztrácí dech. Pro kontext, v roce 2022 Lululemon zaznamenal růst tržeb o 30%, když se firma dokázala vyrovnat s obdobím nedostatečných zásob během pandemie.
Kombinace zpomalujícího růstu a rostoucího ocenění by mohla vypadat jako předzvěst potíží, ne?
Skutečná metrika, kterou je třeba sledovat
S ohledem na to, že Lululemon ukazuje známky zpomalení po intenzivním růstu během pandemického období, investoři by mohli mít zájem sledovat ukazatele týkající se zisku společnosti. Je to o to důležitější, že marže zisku Lululemon byly na počátku tohoto roku ovlivněny různými faktory:
- V roce 2022 a na začátku roku 2023 došlo ke zvýšenému nákupu zásob za účelem doplnění zásob po pandemických výlukách a také k nákupu zásob na podporu geografické expanze (například v asijsko-pacifickém regionu, kdy jen v Číně vzrostly prodeje v posledním čtvrtletí o 61%) a uvedení nové kategorie (dámské boty).
- Náklady související s inflací, které se nyní rozplývají, včetně poplatků za zrychlenou leteckou přepravu v letech 2021 a 2022.
- Velké nepeněžní náklady na odpisy ve výši 443 milionů USD ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022 související s akvizicí společnosti Lululemon začínajícího podniku Mirror, který se zabývá domácím cvičením, v roce 2020.
Zpomalující výdaje a kompenzace nákladů spojených se znehodnocením firmy Mirror signalizují, že zisk na akcii (EPS) Lululemon v tomto a následujícím roce pravděpodobně výrazně poroste. Prognóza zisku na akcii pro rok 2023 byla nedávno aktualizována na 12,02 až 12,17 USD (oproti původním 11,74 až 11,94 USD). Když si představíme loňský rok, v roce 2022 dosáhl zisk na akcii Lululemon podle standardních účetních pravidel (GAAP) hodnoty 6,68 USD.
Jinými slovy, akcie se nemusí zdát tak předražená, jak by se mohlo zdát na první pohled. Nyní se prodává za 33krát odhadovaný zisk na akcii pro rok 2023 a za 29krát odhad zisku od analytiků Wall Street pro rok 2024.
Sice připouštíme, že to neznamená, že je Lululemon „výhodnou“ investicí, obzvláště pokud by v roce 2024 tržby pokračovaly ve zpomalování. Pokud by v příštím roce zisk na akcii neporostl tak razantně jako v tomto roce, mohla by se akciová cena zbrzdit.
V tomto světle neplánuji do Lululemon masivně investovat, jak jsem to dělal v závěru roku 2022. Ale firma si získala postavení elitní značky a díky své prémiové pověsti zvyšuje svůj podíl na spotřebitelských výdajích. Pro ty, kdo hledají kvalitní akcii v oděvním sektoru s dlouhodobým horizontem, stále považuji akcie Lululemon za stabilní investici, zejména s přístupem průměrování nákladů.
Zdroj: The Motley Fool, zdroj úvodní fotografie: Lifestyle Asia Hong Kong