Výsledky byly v podstatě v souladu s očekáváním analytiků, přičemž medián konsensu společnosti činil 316 milionů EUR.
Tato hodnota však nedosáhla konsenzuálního průměru 332 milionů eur, což vyvolalo určitý tlak na akcie.
Výhled letecké společnosti pro celoroční čistý zisk v roce 25 zůstává nezměněn a pohybuje se v rozmezí 350 až 450 milionů EUR.
EUR, což je nad konsensuálním mediánem předpovědi 309 mil. EUR, ačkoli analytici RBC Capital Markets, kteří pro FY25 předpovídají 341 mil.
„Domníváme se, že analytici budou i nadále vnímat spodní hranici výhledu, která může být na dosah, zejména s ohledem na kurzový vítr v posledních dnech,“ uvedla RBC.
Provozní zisk v prvním pololetí rovněž utrpěl, když meziročně klesl o 33,2 % na 349 milionů eur. EUR, což bylo pod tržním konsensem 460 mil.
Slabý provozní výsledek byl do značné míry způsoben rostoucími náklady, kdy celkové náklady na dostupný sedadlový kilometr (CASK) vzrostly o 9,4 %, což předčilo 1,4% nárůst výnosů na dostupný sedadlový kilometr (RASK).
Výnosy společnosti Wizz Air meziročně mírně vzrostly o 0,5 % na 3,07 miliardy eur, k čemuž přispěl mírný nárůst RASK o 1,4 %, a to i přes mírný pokles kapacity o 0,9 %.
Společnost také v prvním pololetí vykázala kurzový zisk ve výši 94 milionů eur, který poskytl rezervu pro její hospodářský výsledek. Pro srovnání, ve stejném období loňského roku byla zaznamenána kurzová ztráta ve výši 20 milionů eur.
Při pohledu do budoucna společnost Wizz Air revidovala svá očekávání v oblasti řízení nákladů. Jednotkové náklady bez pohonných hmot by nyní měly meziročně vzrůst o polovinu desítek procent, což je strmější nárůst než předchozí prognóza s vysokým jednociferným číslem.
Na druhou stranu se očekává, že náklady na palivo klesnou o 3-5 %, což je lepší než původně předpokládaný stabilní výhled.
Společnost sice zachovala svou prognózu růstu RASK v řádu středních jednociferných čísel, ale zároveň uvedla, že poptávka zůstává silná, bez známek zmírnění, což by mohlo pomoci podpořit tržby ve druhé polovině fiskálního roku.
Čistý dluh letecké společnosti činí 4,76 miliardy eur, což je mírné snížení z 4,79 miliardy eur na konci fiskálního roku 24, přičemž zadlužení zůstává vysoké na úrovni 4,2násobku čistého dluhu vůči EBITDA.
Zdroj: Investing, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg