Akcie společnosti během odpoledního obchodování vzrostly o 0,7% a snížily tak některé ztráty z dřívějšího obchodního dne.
Podle agentury Bloomberg News, která o vývoji informovala jako první, bude několik zaměstnanců pracujících na projektu elektromobilu přesunuto do divize umělé inteligence (AI) firmy.
„Pokud je to pravda, Apple se více zaměří na GenAI, a to by mělo investorům dodat více optimismu ohledně snah společnosti a její schopnosti konkurovat na úrovni platformy AI,“ uvedl Ben Bajarin, šéf poradenské společnosti Creative Strategies.
Společnost Apple se dosud držela zpátky od jakýchkoli velkých kroků v oblasti AI, což je v ostrém kontrastu s ostatními technologickými giganty, jako jsou Alphabet (GOOGL.O) a Microsoft (MSFT.O), kteří mají v zavádění této průlomové technologie výhodu prvního tahu.
Společnost Apple se k tomu odmítla vyjádřit.
Vysoké úrokové sazby, které mají zkrotit inflaci, zhoršily náladu spotřebitelů a vedly ke zpomalení poptávky po obvykle dražších elektromobilech, což přimělo odvětví k rušení pracovních míst a snižování výroby.
Několik velkých výrobců automobilů, včetně lídra na trhu s elektromobily Tesla (TSLA.O), se rozhodlo stáhnout investice a někteří z nich přesunuli své plány na hybridní vozy namísto vozů plně poháněných bateriemi.
Společnost Apple zahájila projekt Titan, jak se interně nazývaly její snahy o výrobu automobilů, před deseti lety, kdy se Silicon Valley přehnala vlna zájmu o samořízená vozidla.
Agentura Reuters v roce 2020 uvedla, že Apple zvažuje uvedení vozidla na trh již v roce 2024 nebo 2025.
Pokrok však byl nerovnoměrný ještě předtím, než pandemie COVID-19 narušila globální automobilový průmysl.
Apple v roce 2019 propustil 190 pracovníků této skupiny poté, co přepracoval svůj přístup k softwaru.
Změnil se také design koncepčního vozu, z radikálního autonomního vozidla bez volantu, které by se odklonilo od tradičního automobilového designu, na konvenčnější vůz s pokročilými asistenčními funkcemi pro řidiče.
Zdroj: Reuters