„Schéma spalovacího motoru již existuje“ řekl CFO Walter Mertl a dodal, že podle jeho názoru byl předán minulý rok.
„Současná prodejní náhorní plošina pro spalovací vozy bude pokračovat a poté mírně klesne,“ předpověděl a poukázal na hrozící regulaci životního prostředí, která omezí prodej takových vozidel.
Výrobci jsou pod tlakem, aby zvýšili své nabídky EV jako regulační termíny z Číny do Evropské unie a některé státy USA začnou zakázat prodej nových fosilních paliv, která od poloviny příštího desetiletí emitují automobily.
BMW v loňském roce dosáhla 15% celolektrického prodejního podílu. Plánuje to zvýšit na 33% do roku 2026, protože ve své linii „Neue Klasse“ pouze zavádí šest nových modelů, což je vícenásobná úsilí o euro, aby skočila na technologickou mezeru s konkurenty.
Přesto se marže BMW pro spalovací motor a všechny-elektrické vozy nedosáhnou paritě před nejméně 2026, řekl Mertl a poukázal na vyšší náklady na zavedení nových technologií pro baterie pro pozdější modely.
Diskontování je také pravděpodobně u automobilů v určitých cenových rozsazích, řekl Mertl, aniž by se dostal do podrobností.
Třicek se drží svého dříve ohlášeného cíle 3 miliony vozidel prodaných do roku 2030 s 8-10% marží v jeho automobilovém segmentu, dodal – konzervativní cíl, který seděl pod jeho očekávaným 2023 marží kolem 10,3%.
Zdroj: Reuters