letadlo

Brazilská letecká společnost Gol, žádá o ochranu před bankrotem v USA

Brazilská letecká společnost Gol (Goll4.SA) uvedla, že podává žádost pro ochranu před bankrotem podle kapitoly 11 znění zákona ve Spojených státech. Nepovedená restrukturalizace dluhu pro dopravce zasaženého silným pokles provozu v důsledku Covidu a zpoždění v dodávkách dílu od společnosti Boeing jsou důvody pro krach společnosti.

Společnost GOL, která ukončila třetí čtvrtletí s hrubým dluhem přibližně 4,07 miliardy USD uvedla, že od držitelů dluhopisů ve své holdingové skupině bude inkasovat odhadem 950 milionů USD.

Letecká společnost GOL je největším latinskoamerickým dopravcem, který po Pandemii Covid vyhledává bankrot obdobně jako sesterské společnosti Avianca (AVT_P.CN) a Latam Airlines (LTM.SN).

Generální ředitel Celso Ferrer řekl novinářům, že rozhodnutí je krokem k zajištění toho, aby společnost měla správnou kapitálovou strukturu, která bude čelit výzvám leteckého průmyslu a řešit ekonomické dopady způsobené pandemií.

Akcie společnosti GOL si závěrem týdne připsaly 3,2% konkurenční společnost Azul si připsala 6% do zisku.

„Podání žádosti není úplné překvapení, protože se zdálo, že pro dopravce je náročné dosáhnout nějakého konsensu se s pronajímateli letadel a dalšími věřiteli,“ napsali analytici Citi.

Zprávy z médií začátkem tohoto měsíce uvedly, že společnost GOL zvažuje tento krok, zatímco společnost tvrdila v diskusi s věřiteli usilovala o „konsensuální“ restrukturalizaci.

Akcie společnosti GOL klesly o více než 15% od doby, kdy vyšla počáteční zpráva.

Analytici z ratingové agentury tvrdí, že společnost GOL má silné provozní údaje uprostřed zdravé poptávky po letecké dopravě v Brazílii, ale že vysoké leasingové a úrokové výdaje tlačily na jeho peněžní tok a nepříznivě ovlivnily situaci, která skončila krachem společnosti.

Společnost také čelila problémům s kapacitou a se zpožděnými dodávkami letadel od společnosti Boeing (BA.N), kterou generální ředitel GOL uvedl jako jeden z hlavních důvodů krachu.

Firma, která v loňském roce a v roce 2021 uzavřela dřívější restrukturalizaci dluhů, se připojila k několika latinskoamerickým dopravcům při podávání ochrany před bankrotem, protože situace spjatá covidovou situaci narušila leteckou dopravu v roce 2020.

Peer Latam Airlines (LTM.SN), vyšla z konkurzního řízení s plánem reorganizace ve výši 8 miliard dolarů v roce 2022, téhož roku Aeromexico dokončila téměř dva roky dlouhý proces restrukturalizace.

„V našem případě je těžké přesně říci, kolik času to může trvat, ale očekáváme, že to bude trvat podstatně méně než ty ostatní procesy bankrotu,“ řekl Ferrer.

Zdroj: Reuters

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn