Podle nejnovějšího každoročního průzkumu společnosti Deloitte o Black Friday a Cyber Monday byl tento rok zaznamenán rekordní výsledek. Zhruba 84% nakupujících věří, že se dokážou držet svých rozpočtů, které si určili již v září. Mnoho spotřebitelů plánuje realizovat většinu svých nákupů během těchto dvou dnů, aby zůstali v rámci svých výdajových limitů. Čtyři z deseti lidí očekávají, že během této akce dokončí veškeré své nákupy.
Spotřebitelé si svátky užívají a „řídí své rozpočty tak, aby si udělali prostor pro sezónní okamžiky“, uvedl Stephen Rogers, výkonný ředitel Centra spotřebitelského průmyslu společnosti Deloitte.
Mnozí spotřebitelé již využili slevy nabízené v předchozích měsících – zhruba 41% respondentů průzkumu uvedlo, že již nakupovalo vánoční dárky během propagačních akcí v říjnu. Ti, kteří nakupovali v říjnu, plánují během Black Friday a Cyber Monday utratit o 25% méně než ostatní spotřebitelé.
Tento průzkum společnosti Deloitte byl proveden mezi 1 200 spotřebiteli v období od 19. do 25. října.
Pro maloobchodníky mohou být zákazníci hledající slevy výzvou. Společnost Target Corp. ve svém třetím čtvrtletí zaznamenala pokles srovnatelných tržeb kvůli nižším výdajům spotřebitelů v diskrečních kategoriích. Tržby ve stejných prodejnách společnosti Macy’s Inc. také klesly v posledním období, protože někteří spotřebitelé se soustředí spíše na nákup zážitků než zboží.
Podle National Retail Federation (NRF) se očekává, že během období ode Dne díkůvzdání do Kybernetického pondělí bude nakupovat 182 milionů lidí, což je nejvyšší počet od roku 2017. Přesto NRF předpokládá, že sváteční tržby v USA budou růst pomaleji vzhledem k ekonomickým protivětrům.
Zdroj: Bloomberg