Tyto reklamy se tváří velmi pravdivě, neboť obsahují záznamy z oficiálních akcí a televizních vysílání, které jsou pomocí umělé inteligence modifikovány a doplněny o nové komentáře. ČEZ již nařídil stažení tisíců takovýchto falešných reklam, přesto se neustále objevují další. O této situaci informovala veřejnost v pondělí mluvčí společnosti Alice Horáková.
Podvodné reklamy často lákají na vysoké zisky prostřednictvím neexistující „finanční aplikace ČEZ“ a vedou na externí weby, kde se od lidí vyžaduje registrace. Společnost však zdůrazňuje, že nikdy nevyvíjela žádné investiční nástroje ani aplikace a nevyzývá k nákupu svých akcií.
ČEZ vyzývá veřejnost, aby se vyvarovala registrace na tyto stránky a nezadávala osobní ani finanční údaje, protože by mohli přijít o své peníze. Společnost je v kontaktu s internetovými platformami jako Facebook, Instagram a YouTube, aby tyto reklamy byly staženy.
„Je to zdlouhavý proces, jelikož autoři reklam jsou prakticky nedohledatelní,“ připomněla mluvčí. Firma také na svém webu varuje před těmito podvody.
Podobné varování vydala minulý rok i prezidentská kancelář, protože podvodné reklamy opakovaně zneužívaly i obrázek prezidenta Petra Pavla. Hrad v prohlášení zdůraznil, že s těmito podvodnými reklamami nemá nic společného a vyzval k opatrnosti.
Zdroj: ČTK