Čínský gigant Alibaba zaznamenal 86% pokles zisku, ale překonal očekávání tržeb

Alibaba překonala očekávané příjmy ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí, které skončilo v březnu, i když čistý zisk tohoto čínského e-commerce giganta výrazně klesl.

Zde se dozvíte, jak si Alibaba vedla ve čtvrtletí končícím v březnu v porovnání s konsensuálními odhady LSEG:

  • Tržby: 221,9 miliardy čínských jüanů (30,7 miliardy USD) oproti očekávaným 219,66 miliardy jüanů.
  • Čistý zisk připadající na kmenové akcionáře dosáhl 3,3 miliardy jüanů, což je meziroční pokles o 86 %.

Akcie společnosti Alibaba byly v předobchodní fázi obchodování v USA přibližně o 3 % nižší.

Alibaba zažila bouřlivý rok 2023, kdy provedla historicky nejrozsáhlejší restrukturalizaci a několik významných změn ve vedení, přičemž v září převzal funkci generálního ředitele veterán společnosti Eddie Wu.

Čínský technologický gigant na začátku roku oznámil, že zvýšil svůj program zpětného odkupu akcií o 25 miliard USD do konce března 2027, což mělo signalizovat důvěru akcionářům.

Alibaba se potýká s opatrnými spotřebitelskými výdaji v Číně, ale ve čtvrtletí končícím v březnu zaznamenala známky mírného oživení v hlavním odvětví elektronického obchodu.

Alibaba

Tržby divize Taobao a Tmall, pod kterou spadá čínský e-commerce Alibaba, vzrostly meziročně o 4 % na 93,2 miliardy jüanů, což bylo rychlejší než 2% růst v předchozím čtvrtletí.

Příjmy ze správy zákazníků, což jsou tržby ze služeb, jako je marketing, které Alibaba poskytuje obchodníkům na platformách Taobao a Tmall, vzrostly meziročně o 5 % po stagnaci v předchozím čtvrtletí.

Mezinárodní obchod Alibaby zaznamenal meziroční nárůst tržeb o 45 % na 27,4 miliardy jüanů. Společnost se sídlem v Chang-čou zvyšuje svůj tlak na zahraniční obchod tváří v tvář domácímu zpomalení a rostoucí konkurenci ze strany nízkonákladových hráčů jako PDD. Generální ředitel Wu na začátku roku slíbil „znovu nastartovat“ růst firmy v oblasti elektronického obchodu dalšími investicemi.

V březnovém čtvrtletí se začaly objevovat první známky úspěchu této strategie.

„Výsledky za toto čtvrtletí ukazují, že naše strategie fungují a že se vracíme k růstu,“ uvedl Wu ve zprávě o výsledcích.

Pokles zisku vrhá na výsledky dlouhý stín. Společnost Alibaba uvedla, že důvod poklesu „lze přičíst především čisté ztrátě z našich investic do veřejně obchodovaných společností v průběhu čtvrtletí ve srovnání s čistým ziskem ve stejném čtvrtletí minulého roku, a to v důsledku změn tržních cen”.

Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Adobe Stock

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn