Hlavními důvody pro tento pokles byla vyšší sezónnost prodejů v oblasti ozbrojených složek, posílení koruny vůči euru a dolaru a pokles některých produktových segmentů na komerčním trhu ve Spojených státech. Počet prodaných zbraní klesl o 13,3% na 314,6 tisíce kusů, přičemž krátké palné zbraně tvořily téměř 63 % a dlouhé palné zbraně více než 37%.
Stěžejními trhy pro skupinu jsou Severní Amerika, Asie a Evropa. Výnosy z USA tvořily 46,8% celkových výnosů, zatímco Česko přispělo 20% a Kanada 14,2%. Evropský trh bez Česka představoval 10,7% celkových tržeb, zatímco Asie přispěla 4%. Výnosy z Afriky byly 1,3% celkových tržeb a z ostatních světových trhů 3%.
Skupina reagovala na fluktuaci poptávky úpravami výrobního taktu, struktury produktového mixu a optimalizací počtu zaměstnanců, zejména v České republice. Zároveň uzavřela řadu významných kontraktů v oblasti ozbrojených složek, které by měly být realizovány ještě v tomto roce, nad rámec plánu skupiny.
Na základě výsledků za první pololetí a aktuálního vývoje společnost revidovala svůj celoroční výhled, očekává tržby v rozmezí 16 až 16,4 miliardy korun (meziročně +9,7 až +12,4%) a upravený zisk EBITDA 3,2 až 3,4 miliardy korun (meziročně -4,9 až +1%).
Colt CZ Group je významným světovým výrobcem ručních palných zbraní pro různé účely, včetně ozbrojených složek, osobní obrany, lovů, sportovní střelby a komerčního využití. Skupina prodává produkty pod různými značkami, včetně Colt, CZ (Česká zbrojovka), Colt Canada, CZ-USA, Dan Wesson, Spuhr a 4M Systems.
Skupina má výrobní kapacity v Česku, USA, Kanadě a Švédsku a zaměstnává více než 2 000 lidí. Holding Česká zbrojovka Partners vlastní 76,9% skupiny, zatímco zbývající 23,1% jsou veřejně obchodované akcie.
Zdroj: Colt CZ Group, zdroj úvodní fotografie: 3 Seas Evrope