Společnosti Lilly a Novo Nordisk (NOVOb.CO) – považované za lídry na potenciálním trhu s léčbou obezity v hodnotě 100 miliard USD – pomohly oživit zájem drobných investorů o sektor zdravotní péče.
„V období COVID se drobní investoři hrnuli do zdravotnictví kvůli vakcínám a poté nastala určitá kocovina nákupů. Nyní se však díky těmto lékům (na hubnutí) část z nich vrací,“ uvedl Marco Iachini, senior viceprezident výzkumu ve společnosti Vanda Research.
Drobní investoři nyní „dohánějí“ institucionální investory, uvedl Sel Hardy, viceprezident pro akciový výzkum ve společnosti CFRA.
„(Eli Lilly) se stává téměř domácím jménem. O léku na obezitu a o rostoucím zájmu a jeho úspěchu nyní ví hodně lidí,“ dodal Hardy.
Těžcí investoři jako JPMorgan Chase (JPM.N) a BlackRock (BLK.N) ve třetím čtvrtletí zvýšili své podíly v akciích.
Podle údajů LSEG akcie společnosti Lilly od počátku roku vzrostly o 61% a obchodují se na téměř padesátinásobku svého dvanáctiměsíčního forwardového zisku ve srovnání s 27násobkem pro americký zdravotnický sektor.
Čisté maloobchodní nákupy akcií společnosti Novo Nordisk dosáhly v říjnu podle údajů společnosti Vanda historického maxima poté, co její lék na cukrovku Ozempic prokázal první úspěch ve studii léčby selhání ledvin u pacientů s cukrovkou.
Americké depozitní poukázky (ADR) společnosti Novo Nordisk letos vzrostly o 47%.
Prudký nárůst zájmu o výrobce léků na hubnutí přichází navzdory nedávnému poklesu celkových maloobchodních toků na americké burzy s blížící se sváteční sezónou.
Přesto příliv zůstává nižší než u některých populárních technologických akcií, jako jsou Roblox a AMC, dodal Iachini.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: CNBC