Akcie společnosti vzrostly v odpoledním obchodování o téměř 10 %.
Zisk maloobchodního prodejce kosmetiky výrazně překonal očekávání na horní i dolní hranici a nyní očekává, že tržby během fiskálního roku 2025 dosáhnou 1,32 až 1,34 miliardy USD, což je více, než očekávali analytici, kteří podle LSEG očekávali 1,30 miliardy USD.
Zde jsou výsledky společnosti E.l.f. ve druhém fiskálním čtvrtletí v porovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:
- Zisk na akcii: LEXE: 77 centů po úpravě oproti očekávaným 43 centům.
- Tržby: 301 milionů dolarů oproti očekávaným 286 milionům dolarů.
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 30. září, činil 19 milionů USD, tj. 33 centů na akcii, zatímco o rok dříve to bylo 33 milionů USD, tj. 58 centů na akcii. Bez započtení jednorázových položek dosáhla společnost E.l.f. zisku 45 milionů USD, tj. 77 centů na akcii.
Tržby vzrostly na 301 milionů dolarů, což je přibližně o 40 % více než o rok dříve, kdy činily 216 milionů dolarů.
Společnost E.l.f. zvýšila svůj celoroční výhled tržeb z předchozího rozpětí 1,28 až 1,3 miliardy dolarů a zvýšila také výhled upraveného zisku. Maloobchodní řetězec očekává upravený zisk v rozmezí 3,47 až 3,53 USD na akcii, což je nárůst oproti předchozímu výhledu v rozmezí 3,36 až 3,41 USD na akcii. Analytici podle LSEG očekávali výhled zisku ve výši 3,51 USD.
Kosmetická společnost byla v posledních letech na vzestupu díky virálnímu marketingu a schopnosti získat mladé zákazníky cenově výhodnými verzemi oblíbených prestižních výrobků.
„E.l.f. se líbí více generacím. Nejenže jsme s velkým náskokem značkou číslo 1 mezi generací Z, ale jsme také nejkupovanější značkou mezi generací Alpha a mileniály,“ řekl generální ředitel Tarang Amin v rozhovoru pro CNBC. „Získáváme zákazníky v podstatě ve všech věkových a příjmových kohortách, což je skvělé vidět a myslím, že to jen vypovídá o síle naší strategie a kvalitě našich produktů.“
Amin uvedl, že tento úspěch vedl společnosti Target i Walgreens k tomu, že od jara plánují rozšířit prostor v regálech, který pro maloobchodní prodejce vyčleňují.
Během čtvrtletí se prodejní, správní a režijní náklady společnosti E.l.f. zvýšily o 74 milionů USD na 186,1 milionu USD, což představuje 62 % čistých tržeb, ale i tak se jí podařilo vykázat 71% hrubou marži, což je o 0,4 procentního bodu více než v předchozím čtvrtletí.
Společnost Amin přičítá zvýšení marže příznivým směnným kurzům, dříve přijatému zvýšení cen na mezinárodní úrovni a své celkové hodnotové nabídce.
„Naše schopnost navrhovat prestižní kvalitu za tyto mimořádné ceny byla skutečným motorem, ale většina našeho pokroku v marži v průběhu let byla způsobena naším inovačním mixem,“ řekl Amin. „Když představíme nový z našich svatých grálů, dává nám to příležitost trochu zvýšit marži a zároveň stále nabízet neuvěřitelnou hodnotu.“
Společnost také buduje své mezinárodní prodeje, které nyní tvoří přibližně 21 % celkových tržeb.
Amin uvedl, že expozice na trzích mimo USA pomůže zmírnit dopady případného zvýšení cel, ke kterému by mohlo dojít za vlády zvoleného prezidenta Donalda Trumpa.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg