Ford předpovídá nižší upravený EBIT v roce 2023

Společnost Ford Motor Co (F.N) ve čtvrtek předpověděla nižší upravený zisk před úroky a zdaněním za celý rok, aby zohlednila náklady vyplývající z nových pracovních smluv.

Společnost nyní očekává, že upravený EBIT pro rok 2023 bude činit 10,0 až 10,5 miliardy USD. V červenci předpovídala upravený EBIT ve výši 11 až 12 miliard USD.

Výhled Fordu přichází den poté, co GM (GM.N) snížil svůj výhled zisku na rok 2023 a uvedl, že jeho nové pracovní dohody s UAW a kanadskými odbory Unifor ho budou do roku 2028 stát 9,3 miliardy USD.

Ford byl první z velké detroitské trojky automobilek, která dosáhla předběžné dohody s UAW po téměř šesti týdnech stávek, během nichž zhruba 45 000 zaměstnanců vyhlásilo stávkovou pohotovost a připojilo se k piketům po celých Spojených státech a požadovalo lepší mzdy a benefity.

Vyjednávání UAW s automobilkami se stalo podívanou na sociálních sítích, protože šéf odborů Shawn Fain často v pátek živě přenášel do světa pokrok nebo slepé uličky ve vyjednávání a oznamoval překvapivé odchody, přičemž obviňoval společnosti, že se těší rekordním ziskům, aniž by se o ně spravedlivě dělily s dělníky.

Po měsíci stávek Ford uvedl, že společnost je „na hranici“ toho, co může vynaložit na vyšší mzdy a benefity. Varovala, že stávky, zejména v její nejlukrativnější továrně, mohou snížit zisky, poškodit její schopnost investovat do podnikání a poškodit zaměstnance.

O několik dní později vyzval výkonný předseda Bill Ford k ukončení „vyhroceného kola jednání“ a vyzval UAW k přijetí nové dohody.

Zdroj: The Coin Republic

Fainova neústupnost však přiměla Ford, aby svou nabídku zvýšil. Dohoda, kterou vedení UAW nakonec schválilo, obsahovala zvýšení mezd o nejméně 30% pro pracovníky na plný úvazek a více než dvojnásobek pro ostatní.

Nová dohoda také zahrnovala investice do výroby ve výši 8,1 miliardy dolarů, odstranila ustanovení o úsporách nákladů, jako například platit pracovníkům v závodech na výrobu součástek méně než pracovníkům v závodech na montáž vozidel, a zrušila všechny závody s nižšími mzdami.

Dohoda však vedla Ford, který se potýká s vyššími náklady na pracovní sílu stejně jako jeho kolegové GM a Stellantis (STLAM.MI), mateřská společnost Chrysleru, ke stažení své prognózy pro rok 2023.

Ford, který se již potýká se ztrátami ve svém podnikání v oblasti elektromobilů, se zmírňující se poptávkou spotřebitelů v souvislosti s vyššími úrokovými sazbami a cenovou válkou vyvolanou lídrem trhu Tesla (TSLA.O), rovněž uvedl, že sníží budoucí investiční plány v oblasti elektromobilů o 12 miliard USD.

I když Ford minulý týden po dvouměsíční pauze znovu zahájil výstavbu závodu na výrobu baterií pro elektromobily v Michiganu, uvedl, že sníží kapitálové investice, kapacitu a počet plánovaných pracovních míst, aniž by uvedl přesnou částku.

GM rovněž nastínil zpětný odkup akcií v hodnotě 10 miliard dolarů, zvýšení dividend o 33% a výrazné snížení výdajů ve své problémové jednotce robotických taxíků Cruise.

Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: CNBC

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn