Potenciální oblasti zájmu automobilových výrobců zahrnují společný vývoj a výrobu osobních a užitkových vozidel, spalovacích motorů a technologií čisté energie, elektrických a vodíkových technologií, uvedly firmy ve společném tiskovém prohlášení.
Dohoda, která je nezávazným memorandem o porozumění, přichází v době, kdy se automobilový průmysl znovu zaměřil na efektivitu kapitálu po letech agresivních investic do vývoje elektrických, autonomních a softwarově definovaných vozidel, která se dosud neprojevila jako ziskový byznys.
Automobilky také uvedly, že budou „přezkoumávat možnosti společného nákupu v oblastech, jako jsou suroviny pro baterie, ocel a další oblasti.“
Rámcová dohoda byla podepsána předsedou představenstva Hyundai Motor Group Euisunem Chungem a předsedkyní představenstva a generální ředitelkou GM Mary Barrou, uvedly společnosti. Mluvčí firem odmítli poskytnout další podrobnosti o oznámení, včetně možných kapitálových investic nebo očekávaných úspor a efektivnosti.
Dohoda přichází několik měsíců poté, co Barra uvedla, že nyní je „ideální čas“ pro spolupráci v průmyslu za účelem sdílení kapitálových výdajů. Oba, Barra i Chung, zopakovali tyto komentáře ve čtvrtek.
„GM a Hyundai mají komplementární silné stránky a talentované týmy. Naším cílem je odemknout potenciál a kreativitu obou společností, abychom zákazníkům dodali ještě konkurenceschopnější vozidla rychleji a efektivněji,* uvedla Barra.
„Toto partnerství umožní Hyundai Motor a GM vyhodnotit příležitosti ke zvýšení konkurenceschopnosti na klíčových trzích a v segmentech vozidel, stejně jako řídit nákladovou efektivitu a poskytnout zákazníkům vyšší hodnotu prostřednictvím naší společné odbornosti a inovativních technologií,“ řekl Chung. Podle mluvčího jde o první takovou dohodu pro Hyundai. GM se naopak účastnil mnoha partnerství či dohod, z nichž některé vedly k produktům, ale mnoho dalších nenaplnilo očekávání.
Nejvýrazněji se GM a Honda Motor zapojily do několika partnerství zahrnujících palivové články, čistě elektrická vozidla a autonomní vozidla, přičemž poslední jmenovaná jsou ve spolupráci s Cruise, většinově vlastněnou dceřinou společností GM. Úspěch byl u každého z nich různý.
Oznámené memorandum o porozumění mezi GM a Nikola Corp. v roce 2020 nepřineslo žádné významné výsledky kvůli mnoha problémům s tímto kdysi slibným startupem v automobilovém průmyslu.
Na počátku 2010, ještě předtím než Barra byla CEO, měl GM významná partnerství s Ford Motor a bývalým francouzským výrobcem automobilů PSA Peugeot Citroën, nyní Stellantis, která rovněž nesplnila očekávané výsledky.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg