Cílem tohoto kroku je podle nich rozšířit partnerství i mimo čínské značky. Společnost Huawei (HWT.UL), která je od roku 2019 terčem amerických sankcí, také doufá, že přítomnost zahraničních investorů by jí pomohla ochránit podnik před případným dalším geopolitickým napětím, uvedl jeden ze zdrojů, který byl o věci informován.
Čínský technologický gigant minulý měsíc uvedl, že vyčlení svou čtyřletou obchodní jednotku Intelligent Automotive Solution (IAS), která se snaží stát dominantním dodavatelem softwaru a komponentů pro inteligentní elektromobily (EV).
Zdroje již dříve uvedly, že tato jednotka bude oceněna na částku pohybující se někde mezi 28 a 35 miliardami dolarů.
Podle dvou zdrojů vedla společnost Huawei v posledních týdnech předběžná jednání se společností Mercedes. Jeden zdroj uvedl, že německé automobilové značce byl nabídnut podíl ve výši 3 až 5% s tím, že o ocenění se bude jednat.
Mercedes však neměl takový zájem, protože chce zůstat zodpovědný za svůj software, aby si udržel pozici prémiové značky, a ne jej svěřit dodavateli, dodal zdroj.
Míru zájmu Audi o nabídku Huawei nebylo možné bezprostředně určit.
Dva ze zdrojů však uvedly, že Audi a Huawei plánují partnerství za účelem vývoje technologií autonomního řízení pro Audi. Tyto technologie by se od roku 2025 používaly ve vozidlech určených pro čínský trh, která by vyráběl podnik německé automobilky se skupinou FAW.
Zdroje si nepřály být jmenovány, protože jednání byla důvěrná.
Mercedes odmítl komentovat to, co označil za spekulace. Audi se odmítlo vyjádřit. Společnost Huawei na žádost o komentář nereagovala.
Krok společnosti Huawei přichází v době, kdy se světoví výrobci automobilů v Číně stále více snaží spolupracovat s čínskými společnostmi, které se předhánějí ve vývoji špičkových funkcí pro technicky zdatné čínské spotřebitele.
Volkswagen spolupracuje s výrobcem elektromobilů Xpeng (9868.HK) a vývojářem čipů pro autonomní řízení Horizon Robotics na vývoji inteligentních a propojených elektromobilů určených pro Čínu.
Audi rovněž navázalo spolupráci se společností SAIC Motor (600104.SS), aby vyvinulo elektromobily v segmentu pro čínský trh, ve kterém dosud nebylo zastoupeno.
Richard Yu, který dohlíží na podnikání společnosti Huawei v oblasti inteligentních automobilů, v dubnu na fóru uvedl, že pro evropské, americké a japonské společnosti bylo obtížné vybrat si Huawei jako hlavního dodavatele inteligentních řešení kvůli americkým sankcím.
„Proto je to obrovská výzva, protože jsme do toho obrovsky investovali,“ řekl tehdy Yu.
Zatímco mnozí z nejznámějších čínských výrobců elektromobilů, jako jsou Nio (9866.HK) a BYD (002594.SZ), spoléhají na vlastní software, společnost Huawei navázala partnerství s menšími výrobci elektromobilů, jako je Seres Group (601127.SS), a některými velkými staršími výrobci automobilů, jako je Chongqing Changan Automobile (000625.SZ).
Společnost Changan Auto uvedla, že bude investorem do podnikání společnosti Huawei v oblasti chytrých automobilů, jakmile dojde k jeho oddělení, a spolu s příslušnými stranami bude vlastnit až 40%.
Yu v listopadu uvedl, že společnost Huawei vyzvala společnosti Seres, Chery Automobile(CHERY.UL), Jianghuai Automobile Group (600418.SS) a BAIC Motor (1958.HK), aby investovaly do firmy vyrábějící chytré automobily, a doufá, že by se mohla připojit i skupina FAW (SASACJ.UL).
Dalším potenciálním investorem do firmy je podle zdrojů společnost Dongfeng Motor (0489.HK).
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Consumer Huawei