Zomato je nejhodnotnější internetovou akcií ve třetí největší asijské ekonomice s tržní kapitalizací přesahující 1,51 bilionu rupií (18 miliard USD). V pátek její akcie vzrostly o téměř 5% na 173,5 rupie.
Několik indických internetových společností nového věku, které se dostaly na trhy během šílenství IPO v roce 2021, po vstupu na burzu vyskočilo, ale nakonec se propadly kvůli skepsi investorů ohledně vysokých ocenění a obchodních modelů. Několik z těchto firem se také propadlo pod své emisní ceny.
Společnost Zomato, která vstoupila na burzu jako první z podobných společností, jako jsou Policybazaar (PBFI.NS), Paytm (PAYT.NS) a Nykaa (FSNE.NS), měla omezené výsledky ziskovosti a investoři se obávali jejích strategických kroků.
Nyní, když výsledky společnosti již několik čtvrtletí překonávají očekávání, se sentiment „zcela obrátil“, uvedl Sachin Dixit, analytik internetového výzkumu ve společnosti JM Financial.
„Investoři postupně oceňují vše, co se Zomato snaží dělat, a existuje i určitá míra lásky spotřebitelů k obchodnímu modelu.“
Podle analytika společnosti Elara Karana Tauraniho se společnost Zomato díky „konzistentnímu zlepšování zisku“ a včasnému plnění růstových cílů odlišuje od svých kolegů, kteří „nemají jasnou cestu k růstu ziskovosti“.
Společnost Nykaa, která byla miláčkem investorů, se prozatím potýká s určitými makrovětry, poznamenal Dixit.
Mezitím se Paytm, který je pod drobnohledem regulátora, propadl.
Společnost Zomato, která má více než poloviční podíl na trhu s rozvozem jídla, bude i nadále dominovat společnosti Swiggy, která je vázána na IPO, uvedli analytici.
Blinkit – podnik společnosti Zomato v oblasti rychlého obchodu, který získala v roce 2022 – by se měl v příštím fiskálním roce dostat do kladných hodnot EBITDA a investoři jej považují za další páku růstu firmy.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: CNBC