Akciový výkon společnosti PayPal (PYPL) v poslední době není příliš působivý, ale podrobný pohled na finanční čísla dává naději na budoucí růst. Existuje předpoklad, že do konce roku 2025 by se hodnota akcií mohla zdvojnásobit.
Společnost PayPal by mohla mít v roce 2025 hodnotu 140 miliard dolarů
Společnost PayPal, která je známá svým online platebním systémem, umožňuje uživatelům bezpečně posílat a přijímat peníze prostřednictvím aplikace, webu nebo integrace s obchodníky. Ať už jde o zaplacení večeře pro kamaráda nebo nákup ojetého vozidla na eBay, PayPal těží z poplatků za tyto transakce a zajišťuje bezpečnost peněz svých zákazníků. V případě problémů s obchodem, například když obchodník nesplní své závazky, PayPal poskytuje odškodnění.
PayPal má více než 400 milionů účtů, což je více než celkový počet obyvatel USA. Přestože v posledních letech došlo k zastavení růstu uživatelské základny, přičemž v roce 2022 měla společnost více uživatelů než dnes, což je důsledek zvýšené konkurence a nasycení trhu.
Navzdory těmto výzvám PayPal stále dokázal zvyšovat tržby téměř každé čtvrtletí, ale trh se obává, že nejlepší dny růstu jsou již minulostí. Tyto obavy vedly k prudkému poklesu hodnoty akcií; zatímco v roce 2021 byly akcie oceněny na 15-násobek tržeb, dnes je to jen 2,5-násobek.
Akcie společnosti se v roce 2022 obchodovaly za téměř pětinásobek tržeb, což bylo zhruba dvojnásobek dnešního ocenění. Ačkoli růst tržeb v posledním čtvrtletí činil 8,7 %, tržní násobek se nezvýšil, což ukazuje na tržní skepsi.
Pokud by PayPal mohl znovu dosáhnout a udržet 10% tempo růstu, tržní ocenění by mohlo stoupnout na 4 až 5-násobek tržeb.
Nedávný program zpětného odkupu akcií ve výši 5 miliard USD by mohl vytvořit značnou hodnotu pro akcionáře, pokud by se růst a ocenění zlepšily. V takovém případě by tržní kapitalizace společnosti PayPal mohla vzrůst na 140 miliard dolarů nebo více, ale to vše závisí na obnovení dvouciferného růstu a na tom, zda trh bude věřit, že to je nová norma.

Podaří se společnosti PayPal vrátit tempo růstu na 10 %?
Aby dosáhla růstu tržeb o 10 % nebo více, musí společnost PayPal učinit dva klíčové kroky: stabilizovat počet uživatelských účtů a zvýšit aktivitu stávajících uživatelů. Co se týče zvyšování aktivit uživatelů, PayPal již dosahuje výborných výsledků. V minulém čtvrtletí vzrostl počet transakcí na jednotlivé aktivní účty o 14 %, což není izolovaný případ, jelikož stejný růst byl zaznamenán i za celý rok. Tato skutečnost ukazuje, že stávající uživatelé jsou s platformou velmi spokojeni a spoléhají se na ni více než kdy předtím.
Hlavní výzvou pro PayPal zůstává stabilizace celkového počtu účtů, který v loňském roce klesl o 2 %. Pokud by společnost dokázala udržet tento počet alespoň stabilní, je pravděpodobné, že by celkový růst příjmů mohl opět dosáhnout dvouciferných hodnot. V reakci na to PayPal představila nové iniciativy, které mají za cíl udržet uživatelskou základnu. Jednou z těchto novinek je funkce Fastlane, která umožňuje uživatelům rychle se odhlásit online bez nutnosti zadávání platebních údajů, což je možné díky rozsáhlé databázi PayPal.
Tato inovace může zrychlit proces odbavení pro digitální obchodníky, což je klíčový faktor pro zlepšení jejich obchodních výsledků. Pokud PayPal pomůže obchodníkům vylepšit tuto metriku, může to vést k širšímu přijetí služby mezi obchodníky a potenciálně i k nárůstu uživatelské základny.
Pokud se PayPalu podaří udržet tempo růstu příjmů na 10 % po několik čtvrtletí, lze očekávat, že tržní ocenění akcií výrazně vzroste. S ohledem na tržní násobek z roku 2022 by společnost mohla být snadno oceněna na 140 miliard dolarů nebo více.
Zdroj: The Motley Fool, zdroj úvodní fotografie: Forbes