Je už pozdě na nákup akcií společnosti Starbucks?

Je to vyspělá firma, ale stále má prostor pro růst.

Mnozí investoři mají obavy, že již zmeškali největší zisky, které mohly přinést akcie společnosti Starbucks (SBUX). Tato obava však neplyne z nedávného růstu ceny akcií. Naopak, v roce 2023 se akcie tohoto kavárenského giganta nezapojily do širšího akciového růstu a během posledního roku dokonce zaznamenaly pokles. Starbucks se zdá být na konci fáze rozsáhlé expanze, s téměř 40 000 provozovanými pobočkami po celém světě.

Avšak, není důvod se domnívat, že akcie společnosti Starbucks již nebudou schopny generovat významné výnosy pro své investory. Existuje několik argumentů, proč Starbucks může být stále atraktivní volbou pro portfolio s orientací na růst.

Stále roste

Vlastnictví akcií společnosti Starbucks neznamená nutně smířit se s pomalým růstem tržeb. Ve skutečnosti společnost ve svém posledním čtvrtletí vykázala 5% růst tržeb z prodejen, což je srovnatelné s nedávnými výsledky Dutch Bros, firmy, která se nachází ve značně rané fázi svého růstu.

Pozitivní je, že Starbucks zaznamenává růst tržeb jak díky zvyšující se návštěvnosti, tak i díky rostoucí průměrné útratě zákazníků, což je odlišuje od firmy McDonald’s, která čelila poklesu návštěvnosti do počátku roku 2024.

Společnost také pokračuje v expanzi, když v posledním čtvrtletí přidala 550 nových poboček. Management se soustředí na expanzi na mezinárodní trhy, jako je Čína, a zároveň rozšiřuje působnost ve venkovských oblastech svého klíčového trhu v USA. Tyto strategické kroky přispěly k 8% nárůstu celkových tržeb na 9,4 miliardy dolarů v minulém čtvrtletí.

Zdroj: Google Finance

Problémová místa

Společnost se však setkává s určitými výzvami. Například, tempo růstu společnosti Starbucks se v poslední době zpomalilo, podobně jako u mnoha jiných podniků v odvětví restaurací a rychlého občerstvení. Důvodem je opatrnější utrácení zákazníků v reakci na rychlý nárůst cen v roce 2023. V takovém prostředí bude zvyšování tržeb obtížnější, zvláště nyní, kdy se tempo inflace stabilizuje.

Přestože většina expertů z Wall Street předpokládá, že tržby společnosti letos vzrostou o zhruba 8 %, což se nejeví jako zvlášť atraktivní ve srovnání s možnostmi v technologickém sektoru, vedení firmy v lednu naznačilo, že „protivětry“ budou ovlivňovat poptávku až do počátku roku 2024. Přesto zůstávají optimistické ohledně budoucích zisků a peněžních toků.

Hotovost a zisky

Pokud jde o ziskovost, vyhlídky Starbucks na zisk jsou vynikající jako již dlouho ne. Provizní ziskové marže se pohybují blízko svého vrcholu na 16 % z celkových tržeb, a to i přes zpomalení tempa růstu tržeb. Tento trend naznačuje možnost, že řetězec může zaznamenat rekordní výsledky s nástupem dalšího růstového cyklu.

„Jsem hrdá na výraznou expanzi marže a dvouciferný růst zisku, kterého jsme dosáhli…, protože to podtrhuje naše vícenásobné cesty k růstu zisku,“ řekla investorům v lednu finanční ředitelka Rachel Ruggeri.

Mezi strategie, které mohou Starbucks udržet v popředí odvětví s ohledem na růst tržeb, patří zavádění inovativních produktů, rozvoj věrnostního programu a posílení pozic v oblastech jako drive-thru a doručovací služby. Tyto kroky, spolu s neustálým zlepšováním zákaznického servisu v prodejnách, by měly pomoci společnosti udržet si vedoucí postavení v oboru i v nadcházejících letech, navzdory tomu, že rozšiřování počtu poboček již samo o sobě zvyšuje globální tržby. Přidáme-li k tomu ještě mírné zlepšení marží, máme kompletní recept na tržní úspěch.

Ačkoli je Starbucks již etablovaným hráčem, který pravděpodobně nebude růst tempem přes 20 % ročně, jak si někteří investoři mohou představovat u novějších firem typu Dutch Bros, stále disponuje produktivními iniciativami, kam může směřovat své významné cash flow. Z tohoto důvodu by ji investoři měli i nadále považovat za atraktivní investici.

Zdroj: The Motley Fool, zdroj úvodní fotografie: Brand Vision Marketing

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn