Adobe VICE

Jsou akcie společnosti Adobe nyní vhodné ke koupi?

Investoři byli zklamáni poslední zprávou o výsledcích společnosti Adobe, ale možná jim uniká širší pohled na věc.

V roce 2023 zažívají akcie Adobe (ADBE) vzestupnou tendenci s úctyhodným nárůstem o 59% od počátku roku až do okamžiku vydání tohoto článku. Hlavním důvodem růstu je směřování společnosti k větší integraci umělé inteligence (AI) do oblastí obsahové tvorby, digitálních médií a reklamy. Nicméně nedávné čtvrtletní výsledky společnosti zpochybnily dosavadní optimistický trend.

Po zveřejnění výsledků za třetí fiskální čtvrtletí 2023 (tříměsíční období končící 1. zářím) dne 14. září se ceny akcií společnosti Adobe propadly o více než 4%. Tento pokles může působit nečekaně, vzhledem k tomu, že Adobe nejen splnila, ale dokonce překonala očekávání Wall Street co do tržeb a zisku, a její výhled na budoucnost vypadal stabilně. Pojďme se podívat na důvody tohoto poklesu po zveřejnění čtvrtletního výsledku a zjistit, zda by mohl tento propad v ceně akcií v dlouhodobém horizontu představovat příležitost k nákupu.

Společnost Adobe dosáhla solidního růstu, ale investoři očekávali více

Tržby společnosti Adobe ve 3. fiskálním čtvrtletí narostly o 10% na 4,9 miliardy USD ve srovnání s předchozím rokem. Mimo GAAP zisk na akcii společnosti zaznamenal ještě větší skok o 20%, dosahující 4,09 USD.

Tento softwarový gigant očekává, že v následujícím čtvrtletí dosáhne tržeb 5,0 miliardy USD a upravený zisk na akcii bude 4,13 USD (obě čísla jsou průměrná), což by překonalo očekávání analytiků. Tyto predikce signalizují meziroční růst o 10% a 15%.

Pro akcii s násobkem tržeb 13 a klouzavým ziskovým násobkem 48 se zdá, že trh čekal od Adobe ambicióznější výhled. Toto očekávání je dáno tím, že se předpokládalo, že umělá inteligence bude hnacím motorem jejich expanze. Nicméně poslední údaje naznačují, že AI bude potřebovat více času, než se naplno rozvine.

Zdroj: TradingView

To dává smysl, vzhledem k tomu, že AI nástroje společnosti Adobe nedávno prošly beta fází. Jejich generativní AI platforma, Firefly, která umožňuje uživatelům vytvářet vysoce kvalitní grafiku a textové efekty, byla odhalena v březnu tohoto roku a stala se komerčně dostupnou 13. září.

Během těchto šesti měsíců s Firefly vytvořili uživatelé úctyhodných 2 miliardy obrázků. Nyní, když společnost Adobe představila placené tarify, začlenila Firefly do své podnikové nabídky a integrovala AI funkce do svých hlavních produktů, může společnost začít z této platformy profitovat.

Ačkoliv aktuální snahy společnosti Adobe kapitalizovat na generativní AI jsou stále v začátcích, výhled je slibný. Tři čtvrtiny digitálních marketérů v USA již používají generativní AI nástroje k tvorbě obsahu. Proto není překvapením, že očekávaná hodnota AI v digitálním marketingu by mohla dosáhnout 107 miliard dolarů v roce 2028 oproti 16 miliardám v roce 2021. S Adobe, která se aktivně snaží o kousek tohoto koláče, by měli investoři sledovat potenciální zrychlení jejího růstu v blízké budoucnosti.

Zpětný ráz by mohl být skrytou příležitostí

Odborníci předpovídají mírné zrychlení růstu společnosti Adobe v následujících letech. Pro fiskální rok 2023 se předpokládá 10% nárůst horní hranice příjmů, následován 12% nárůstem v dalším roce a 13% v roce po něm. Vzhledem k novým krokům, které společnost učinila, by nebylo překvapením, kdyby tyto odhady překonala.

Investoři by tedy mohli být moudří, kdyby v případě dalšího poklesu akcie po nedávné zprávě do společnosti Adobe investovali. Ačkoli akcie společnosti Adobe aktuálně vykazuje vyšší hodnotu, stále představuje atraktivní dlouhodobou investiční příležitost, zejména jako vedoucí hráč v sektoru umělé inteligence.

Zdroj: The Motley Fool, zdroj úvodní fotografie: VICE

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn