Roku Variety

Jsou akcie společnosti Roku vhodné ke koupi právě teď?

Tato streamovací společnost má solidní šanci odměnit trpělivé akcionáře.

Po výrazném nárůstu během pandemie, když lidé zůstávali doma a dávali přednost streamování obsahu, se firma Roku (ROKU) setkala s významným poklesem. To zasáhlo také jejich akcionáře, jelikož v roce 2022 klesly akcie o 82%.

Avšak začátek nového roku přinesl nový optimistický pohled na technologické akcie s růstovým potenciálem. K 7. září 2023 se akcie Roku zvýšily o 106%, držíce krok s výnosem indexu Nasdaq Composite. Vede nás to k otázce: Je to stále dobrý čas investovat do akcií Roku?

Zde jsou tři důvody, proč by mohl být nákup akcií Roku rozumným rozhodnutím pro vaši investiční strategii.

Snížené ocenění 

Investoři mohou být na první pohled přitahováni ke společnosti Roku díky jejímu lákavému ocenění s aktuálním poměrem ceny k tržbám 3,6%. Ačkoli je to vyšší číslo než v lednu, v historickém kontextu, zejména od doby její primární veřejné nabídky v roce 2017, se zdají být akcie nyní výjimečně výhodné. V současné chvíli jsou dokonce o 83% nižší než jejich historický vrchol.

V situacích, kdy je optimismus vůči společnosti nízký a skepse vysoká, existuje pro investory možnost dosáhnout významných výnosů – buďte chamtiví, když se ostatní bojí, říká legendární investor Warren Buffett. Roku se nyní jeví jako taková příležitost.

Finanční stabilita Roku také vzbuzuje důvěru. K datu 30. června měla společnost více peněžních prostředků a ekvivalentů (1,8 miliardy dolarů) než její celkové závazky (1,6 miliardy dolarů), což může investorům dodat jistotu s vědomím, že společnosti nehrozí reálné finanční problémy.

Zdroj: TradingView

Vzrušující dlouhodobý potenciál 

Investice do firem, které sledují hlavní dlouhodobé trendy, může být odměňující. Roku stojí uprostřed transformace od kabelového vysílání ke streamování videa. Roku má 73,5 milionu aktivních uživatelů, což je zvýšení o 16% oproti předchozímu roku, a během tříměsíčního období končícím 30. června přehrála obsah v celkovém objemu 25,1 miliardy hodin. Roku dominuje na trhu televizorů s internetovým připojením a má největší tržní podíl v USA, Kanadě a Mexiku.

Podle výzkumu společnosti eMarketer už v USA existuje více domácností bez klasického kabelového předplatného než s ním, což je trend, který by měl v budoucích letech ještě nabrat na síle. Spotřebitelé vnímají streamovací platformy jako lepší volbu z hlediska kvality, široké nabídky a pohodlí.

Zvýšený přesun mediálních práv profesionálního sportu do streamovacích služeb přímo pro uživatele také posiluje trend streamingu. Například YouTube od společnosti Alphabet nyní nabízí balíček NFL Sunday Ticket, zatímco Apple získal práva na Major League Baseball a fotbal. Kabelová TV si dosud uchovávala výsadní postavení díky přímým sportovním přenosům, ale zdá se, že tato výhoda slábne.

Když se podíváme do budoucnosti, Roku má obrovský potenciál, což dává nedávné potíže firmy do širšího kontextu. Příjmy za prvních šest měsíců roku 2023 vzrostly pouze o 6% oproti předchozímu roku, což bylo způsobeno slabostí reklamního sektoru. Vedení Roku věří, že tato výzva je dočasná.

Vyhnout se streamovacím válkám 

„Řekl jsem to už dříve a řekl bych to s hrdostí, Roku se neúčastní streamovacích válek,“ řekl Charlie Collier, prezident divize Roku Media společnosti, v hovoru k výsledkům za první čtvrtletí. „Streamovací války se odehrávají na naší platformě.“ 

Co tím přesně chtěl říct? Termín „Streamovací války“ odkazuje na trvalý konkurenční boj mezi hlavními tvůrci obsahu, například Netflixem, Walt Disney, Warner Bros Discovery a dalšími. Tyto firmy investují obrovské množství peněz do tvorby nového obsahu a získávání nových předplatitelů. Je to zjevně finančně náročný proces, což je patrné z ekonomických výzev, kterým čelí mnoho z těchto společností v oblasti streamování (kromě Netflixu).

Roku se však jako agregátor těchto služeb snaží tomuto konkurenčnímu boji zůstat stranou. To bylo to, co Collier chtěl svými slovy zdůraznit. Podnik může v podstatě růst na zádech obrovských kapitálových investic, které provádějí obsahové společnosti. To je výhodné postavení.

Zdroj: The Motley Fool, zdroj úvodní fotografie: Variety

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn