Unie zastupující 18 500 letušek v Kanadě uvedla, že jedním z hlavních důvodů selhání dohody bylo, že zvýšení nedokázalo udržet krok s vyššími životními náklady.
Letušky v Kanadě a USA se zejména snaží ukončit praxi, že je kompenzují čas strávený během paluby a čekání na letišti před lety a mezi lety.
Transat a Unie zastupuje 2 100 palubních průvodců se vrátí k vyjednávání tento týden poté, co 98% hlasovacích členů odmítlo dohodu dosaženou v prosinci, uvedla tisková zpráva od kanadské unie veřejných zaměstnanců (CUPE).
„Tento výsledek jsme zklamáni, protože jsme si byli jisti, že předběžná dohoda bude přijata většinou našich letuška,“ řekla Julie Lamontagne, mluvčí společnosti Transat ve vydání. „Vracíme se ke stolu a naším cílem zůstává najít společnou půdu co nejdříve.“
Minulý měsíc hlasovali letušky na Southwest Airlines (LUV.N) proti pětileté smlouvě, která by z nich učinila nejvyšší placenou palubu v tomto odvětví, ale nezahrnovala kompenzaci za čas nástupního času.
Smlouva nabídla zvýšení platů o asi 18% za pět let uvedly tři zdroje, které jsou s touto záležitostí obeznámeny.
A podle briefingového materiálu pro palubu, kterou viděl agentura Reuters, by nyní odkazovaná smlouva platila hodinovým minimálním federálním mzdě CANADE ve výši 16,65 USD za hodinu toho, co je v současné době nezaplaceno, před kontinentálními lety.
V současné době většina letušek dostává platbu pouze po celou dobu, kdy je letadlo v pohybu. Delta Air Lines (DAL.N) je jediným americkým dopravcem, který platí své letušky během času kdy nejsou zaměstnanci na palubě letadla.
Zdroj: Reuters