Konkurenti nepolevují, Aldi UK zvyšuje investice

Britská pobočka německého řetězce diskontních supermarketů Aldi plánuje během dvou let do konce roku 2024 navýšit investice na 1,4 miliardy liber (1,7 miliardy USD), protože se snaží získat větší podíl na trhu od svých větších konkurentů, kteří jsou kótováni na burze.

Britský maloobchod s potravinami se v posledním desetiletí proměnil díky vzestupu soukromých řetězců Aldi a Lidl, což snížilo výnosy tradičních hráčů – lídra trhu Tesco (TSCO.L), Sainsbury’s (SBRY.L), Asda a Morrisons.

Aldi UK je nyní čtvrtým největším britským prodejcem potravin s 10,1% podílem na trhu a spolu s Lidlem GB nejrychleji rostoucím.

Podle pravidelných průzkumů spotřebitelské skupiny Which? a oborové publikace The Grocer je Aldi UK také nejlevnějším supermarketem.

Diskontní prodejce uvedl, že letos zatím snížil ceny 650 položek za 350 milionů liber, přičemž další snížení se očekává v předvánočním období s klesající inflací.

Přitažlivost diskontů vzrostla během krize životních nákladů, která trvá již druhým rokem, a na rozdíl od svých konkurentů stále otevírají mnoho nových prodejen.

Aldi UK uvedla, že bude investovat do rozšíření svých prodejen a distribuční sítě, do modernizace stávajících prodejen a do technologií, čímž zvýšila svůj předchozí investiční závazek na dva roky do konce roku 2024 o 100 milionů liber.

Začátkem tohoto měsíce otevřela svou 1 000. prodejnu a zvýšila svůj cíl na 1 500.

Výkon diskontních prodejen přiměl ostatní velké hráče k agresivnějšímu konkurenčnímu boji.

Tesco a Sainsbury’s zavedly programy, které se vyrovnají cenám Aldi u stovek klíčových produktů, a zároveň přijaly snížení zisku, aby udržely ceny na nízké úrovni. Obě společnosti tvrdí, že cenový rozdíl mezi nimi a Aldi UK se výrazně snížil.

Ziskovost diskontních prodejen však neodpovídá jejich hvězdnému růstu tržeb.

Podle údajů z odvětví vzrostly tržby Aldi UK v roce 2022 o téměř 2 miliardy liber na 15,5 miliardy liber a za 12 týdnů do 3. září se tržby zvýšily o 17,1%.

Její provozní zisk se sice zvýšil na 178,7 milionu liber oproti 60,2 milionu liber v roce 2021, to však představuje marži pouhých 1,2%.

Začátkem tohoto měsíce společnost Lidl GB vykázala pro rok 2022-23 ztrátu 76 milionů liber.

Jak Aldi UK, tak Lidl GB tvrdí, že jejich mateřské společnosti Aldi Sud a Schwarz Group jsou ohledně současných zisků klidné, protože se soustředí na dlouhodobé příležitosti.

Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Pymnst

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn