Bluebell, který vlastní nezveřejněný podíl ve společnosti, podle informací agentury Bloomberg News požaduje, aby společnost přehodnotila výkon svého generálního ředitele. Zástupce společnosti Worldline se k těmto požadavkům odmítl vyjádřit.
Investiční společnost dále uvedla, že není důvod odkládat rozsáhlou obměnu v představenstvu. Vyzvala k okamžité rezignaci čtyř členů představenstva, včetně předsedy Bernarda Bourigeauda. Bourigeaud, bývalý šéf mateřské společnosti Worldline, Atos, má v představenstvu své zástupce, mezi nimi Gilles Arditti a Danielle Lagardeovou, a Michaela Stollarze, který má vazby na německý společný podnik Worldline.
Tlak na Worldline se stupňuje po oznámení společnosti z 25. října o výrazně nižším růstu tržeb, než se původně očekávalo. Akcie společnosti se ten den propadly o 59 % a za poslední tři roky klesly o 80 %.
Worldline byl také negativně ovlivněn krokem německého finančního dohledu Bafin, který uvalil přísná omezení na dceřinou společnost v Německu za nedostatečné zamezení podvodům s kreditními kartami ze strany některých třetích stran.
Bluebell v dopise adresovaném Georgesi Paugetovi, hlavnímu nezávislému řediteli společnosti, kritizoval způsob, jakým společnost komunikovala o ztrátách zákazníků, které byly výsledkem rozhodnutí Bafinu, nikoliv vlastních rozhodnutí Worldline.
Společnost Bluebell zdůraznila, že ztráta důvěry a pomalá komunikace s trhem přispěla ke zničení hodnoty akcií při oznámení výsledků za 3. čtvrtletí. Podle Bluebell by nezávislí ředitelé s vazbami na Atos měli opustit představenstvo, aby byl zajištěn řádný dohled nad vedením společnosti. Bluebell navrhuje snížit počet členů představenstva ze současných 17 na 9 až 13.
Bluebell také navrhuje, aby se společnost Worldline zbavila své divize mobility a elektronických transakčních služeb. Toto oddělení by mělo být považováno za neklíčovou jednotku.
V kontextu celkového trhu se investoři stávají netrpělivějšími vůči fintech společnostem, jejichž hodnoty během pandemie prudce vzrostly. Nyní se tyto společnosti potýkají s obavami z vysokého ocenění a celkovým zpomalením spotřebitelských výdajů, což je přivádí zpět na realnou půdu.
Bluebell, založený Giuseppem Bivonou a Marcem Tariccem, v posledních letech vedl kampaně proti řadě významných společností, včetně francouzské potravinářské skupiny Danone SA, torontského kinového řetězce Cineplex Inc., britského výrobce léků GSK Plc a německé chemické společnosti Bayer AG.
Zdroj: Bloomberg