Klíčové body:
- Trh s akciemi byl v roce 2022 pro technologické společnosti perný, ale mnohé z nich se v roce 2023 začínají zase zvedat
- Společnost Roku, dominantní hráč na trhu streamovacích mediálních platforem, je připravena k mezinárodnímu růstu
- Společnost Trade Desk využívá inovativních technologií, pomáhajících firmám optimalizovat jejich internetové reklamní kampaně a vykazuje právě teď velkou poptávku po svých službách
Akciový trh byl v loňském roce brutální, zejména v technologickém sektoru. Tržní index S&P 500 se loni propadl o 18%, zatímco na technologii více zaměřený a méně stálý Nasdaq Composite ztratil 33%. Od roku 2023, kdy se již zcela projevují snahy potlačit inflaci, se karta obrací a mnoho technologických indexů za poslední dva měsíce zaznamenalo silné výnosy.
Ještě není nijak pozdě využít dokořán otevřených nabídek, jež se v rámci urputného boje proti inflaci k nákupu vyskytují. Mnoho vynikajících akcií je stále vyloženě levných, i když se právě teď vzpamatovávají ze svých nedávno dosažených minim.
V současné době existuje mnoho skvělých dlouhodobých investic, pravděpodobně včetně některých vašich oblíbených růstových akcií.
Přečtěte si o dvou nejlepších akcií technologických společností pro tento týden
1. Roku
Expert na streamovací technologie Roku (ROKU 0,61%) pomohl před 15 lety společnosti Netflix (NFLX -0,51%) nastartovat trh s digitálním videem. Na domácím trhu stále udává tón a není to jen o prsa.
Takto popsal generální ředitel Anthony Wood postavení společnosti Roku na trhu v rozhovoru o výsledcích za čtvrté čtvrtletí minulého měsíce:
Wood řekl:
„Jsme jedničkou mezi streamovacími platformami v USA.“ „Ve čtvrtém čtvrtletí jsme měli [asi] 38% podíl na trhu, což je vyšší podíl na trhu než Samsung a LG dohromady u operačních systémů pro televizory. A když to porovnáte s Amazonem a Googlem, oba měli jednociferný podíl na trhu.”
Jinými slovy, společnost Roku je na trhu na trhu s platformami pro streamování médií dominantním hráčem. Všechny služby ostatních společností jsou v podstatě nuceny zařízení a software Roku využívat, jelikož by jinak riskovaly ztrátu značné části svého potenciálního cílového publika.
A zbytek světa bude pravděpodobně tenhle vzor, který si zvolili američtí spotřebitelé, už jen následovat. Severní Amerika je největším a nejvýnosnějším trhem pro streamování, ale zeměkoule je veliká a Roku už spěje k mezinárodnímu růstu. Šíří svůj prodej reklamy, výběr obsahu a nabídku hardwaru všude, čímž odpaluje rozbušku celosvětové růstové příležitosti.
Tento nápad si Roku půjčila od Netflixu, svého starého partnera a učitele, jenž momentálně těží nejvíce ze svého obchodního růstu v zámoří.
Společnosti Roku tak stoupá její reklamní prodej na základě seznamu aktivních uživatelů i zapojení diváků o dvouciferná roční procenta, což je podpořeno pozitivními provozními peněžními toky a platební bilancí bez dluhů.
Tato malá společnost má všechny předpoklady v dlouhodobém horizontu zaujmout na trhu významné místo a myslím, že tržní hotovost 9 miliard dolarů, kterou vykazuje teď, se za pár let bude jevit směšně nízkou.
Vsadím se, o co chcete, jestli akcie společnosti Roku, které si koupíte dnes, do roku 2030 nezvýší svou hodnotu alespoň čtyřnásob.
S touto skromnou prognózou hraji docela na jistotu, já se totiž většinou nesázím jen tak.
2. The Trade Desk
O Roku se už ví, to jméno zdomácnělo. Nicméně slyšeli jste už někdy o The Trade Desk (TTD 1,77%)? Je to dost dobrá společnost, která zcela nenápadně mění svět digitální reklamy.
To, čím společnost The Trade Desk vyniká, je její inovativní přístup k reklamě. Tato společnost využívá špičkové technologie a nástroje umělé inteligence k analýze obrovského množství dat.
Ta pak napomáhají zákazníkům při promýšlení jakou reklamu zvolit a kam ji umístit. Tento proces je vysoce automatizovaný a nabitý vyspělou umělou inteligencí.
A proč je zrovna tohle tak důležité?
Reklama je způsob, jakým společnosti šíří svá sdělení a získávají nové zákazníky. A s rozvojem digitálních médií se oslovení správného publika stalo složitějším než kdykoli předtím. Zároveň však mohou být správně cílené reklamy neuvěřitelně účinné.
A právě v tom spočívá přínos služby The Trade Desk – díky ní mohou firmy snáze oslovit ty správné lidi, aniž by ztrácely čas a peníze na bezzubé reklamy.
Společnost se snaží poskytovat účinná marketingová sdělení i zároveň netahat zbytečně další peníze z kapes svých zákazníků a vynakládat za poskytování reklamního prostoru menší výdaje.
Ve světě digitální reklamy tedy dochází ke zpomalení, protože zadavatelé reklamy si utahují rozpočtové opasky.
To je pro sektor online reklamy, včetně společnosti The Trade Desk, hrozná zpráva. Zároveň se však marketingový tok nemůže úplně zastavit a zadavatelé reklamy chtějí maximalizovat dopad dolarů za reklamu utrácených.
Výsledkem je, že po optimalizačních službách společnosti The Trade Desk je vysoká poptávka a její nejvyšší tržby raketově rostou.
Přesto ceny akcií za poslední rok klesly o 35%, jako by s podnikáním společnosti The Trade Desk vážně nebylo všechno v pořádku.
Říkejme tomu tedy rychlý sešup a výzva k nákupu. Stejně tak jako akcie společnosti Roku, i akcie tohoto inovativního marketingového experta se v tomto okamžiku zdají ne zcela bezmyšlenkovitou koupí.
Zdroj: The Motley Fool