Čistá ztráta připadající na tři měsíce byla ve výši 159,6 milionu ringgitů (33,66 milionu USD) ve srovnání se ziskem 109,9 milionu ringgitů před rokem.
Akcie společnosti Capital A klesly o 3,5% a obchodovaly se na cenové hladině 0,69 ringgitů za kus.
Společnost je současně jediným držitelem licence značky AirAsia, na burze NASDAQ po dokončení fúze SPAC ve výši 1,15 miliardy dolarů.
Firma, která v současné době konsoliduje své značky pod jednu střechu, vykázala během čtvrtletí nárůst provozních nákladů zejména nákladů na palivo pro letadla.
Výdaje vzrostly z 963,27 milionu na 1,96 miliardy ringgitů zatímco výdaje na údržbu a generální opravy se více než ztrojnásobily na 862,41 milionu ringgitů z původních 177,90 milionu ringgitů.
Letecká doprava byla v nedávné minulosti dražší, protože ceny paliva rostou a tím i výdaje v leteckým společnostem po celém světě.
Společnost však za rok reportovala 507,6 milionu ringgitů ve srovnání se ztrátou 3,3 miliardy ringgitů před rokem.Napomohla situace s trvalou poptávkou po cestování a souvisejících službách.
Capitál A byl kategorizován jako „PN17“ zároveň finančně zneklidněný malajskou burzou cenných papírů, protože během pandemie byla tvrdě zasažena omezeními ohledně cestování.
Brokerage Kenaga Group uvedla, že má na paměti finančně zoufalý status Capital A, ale společnost zaznamenala zotavení po pandemii.
Analytici v Maybank však uvedli, že si myslí, že „je třeba udělat více pro zvýšení klasifikace PN17“.
Zdroj: Reuters
Zdroj úvodní fotografie: newsroom.airasa.com