Společnost uvedla, že silný prodej proměnil důvěru v zisky, ale znělo to jako upozornění na ekonomickou nejistotu a tlak z inflace mezd a obchodních sazeb.
„Do roku 2024 vstupujeme s jarem v našem kroku, ale s jasným pohledem na krátkodobé výzvy,“ řekl generální ředitel Stuart Machin.
I přes překonání očekávání společnost M&S nezvýšila očekávání zisku. Její akcie, které se za poslední rok zdvojnásobily, klesly o 4,5%.
V komentáři k reakci ceny akcií a jeho opatrnému výhledu Machin poznamenal, že silné obchodování akcií M&S bylo očekáváno po nedávných silných údajích z odvětví.
„Myslím, že je správné se nenechat příliš unést,“ řekl novinářům. „M&S má za sebou historii příliš slibných nedostatků.“
Společnost M&S uvedla, že tržby za podobné potraviny vzrostly za 13 týdnů do 30. prosince o 9,9%, před nejoptimističtějšími prognózami analytiků a konsensem ve výši 6,6%, zatímco růst oděvů a domácností o 4,8% také výrazně překonal očekávání 2,8%.
V oblasti potravin společnost M&S uvedla, že překonala zbytek trhu s potravinami, a poznamenala, že objem prodeje vzrostl o 7%, zatímco před trhem rostly také sektory oděvní a domácností.
Machin uvedl, že jak vánoční jídlo, které představovalo více než 350 nových a vylepšených produktů, tak základní potraviny, jako jsou saláty, se silně prodávaly. Prodal téměř 1 milion krůt, řekl.
M&S o Vánocích tradičně razí nad svou váhu, protože zákazníci přecházejí od jiných prodejců potravin. Britský mnohem větší supermarket Tesco prodal přes 1 milion čerstvých krůt, krůtích korun a kloubů, uvedl ve čtvrtek.
Průmyslová data zveřejněná tento týden poukázala na silný výkon vánočních potravin, přičemž celkový růst tržeb M&S završil pouze diskont Lidl GB.
Investoři jsou stále více přesvědčeni, že Machinova strategie obrátit 140letou skupinu po letech falešných úsvitů nabírá na síle.
Řekl, že rozhodnutí neslevovat oblečení v neobvykle teplém počasí v listopadu se později v sezóně vyplatilo.
Po dvou letech vyšší inflace na širším maloobchodním trhu M&S letos nehodlala zvyšovat ceny oblečení a domů, dodal.
Skupina konečně sklízí plody investic do zlepšení hodnoty a kvality svého oblečení a potravin, modernizace technologií a elektronického obchodování a renovace svých prodejen.
Společnost M&S uvedla, že je přesvědčena, že její výsledky za rok do konce března budou v souladu s očekáváním trhu.
Analytici očekávají upravený zisk před zdaněním ve výši 663 milionů liber (846 milionů dolarů), což je nárůst z 482 milionů liber v roce 2022/23.
Zdroj: Reuters