Letadlo použilo zadní podvozek, když ve středu sjelo na přistávací dráhu, a na videu z incidentu je vidět, jak létají jiskry a kouř, když příď a přední část trupu letadla dopadly na zem v místě, kde měla být přední přistávací kola. Podle tureckého ministerstva dopravy se letadlu podařilo zůstat na dráze a nedošlo k žádným obětem.
Ministerstvo uvedlo, že nákladní letadlo, které letělo z pařížského letiště Charlese de Gaulla, upozornilo řídicí věž istanbulského letiště, že se mu neotevírá podvozek, a podle zprávy agentury Reuters bylo schopno přistát s pokyny z věže.
Ministerstvo rovněž uvedlo, že jeho týmy provádějí na místě vyšetření, zatímco americký Národní úřad pro bezpečnost dopravy (NTSB) oznámil, že do Istanbulu vyšle své vlastní vyšetřovatele.
„NTSB vysílá do tureckého Istanbulu akreditovaného zástupce z USA a 3 další vyšetřovatele kvůli vyšetřování přistání Boeingu 767-300 letu 623 společnosti FedEx se zataženým podvozkem na příďovém kole,“ stálo ve středu pozdě večer v příspěvku z účtu NTSB Newsroom na X.
„Vyšetřování povede Ministerstvo dopravy a infrastruktury Turecké republiky – Centrum pro vyšetřování bezpečnosti dopravy. Podle přílohy 13 ICAO budou veškeré informace o vyšetřování zveřejněny tureckými orgány.“
Televize CNBC se obrátila na společnost Boeing s žádostí o komentář.
Společnost Boeing se nachází uprostřed své nejnovější krize v oblasti bezpečnosti a vztahů s veřejností poté, co počátkem ledna došlo k vysazení zátky dveří jednoho z letadel 737 Max 9 ve vzduchu.
Již několik let se snaží napravit svou image po bezpečnostní krizi z let 2018-2019, během níž se během šesti měsíců zřítila dvě její nová letadla 737 Max a zahynulo 346 lidí.
Letouny 737 Max byly poté téměř dva roky celosvětově uzemněny a následné vyšetřování zjistilo konstrukční problémy letadel, nedostatečný výcvik pilotů na nové modely a zatajování informací před bezpečnostními úřady, což vedlo k miliardovým pokutám pro Boeing a k otřesům ve vrcholovém vedení.
Nedávno jmenovaný nový manažerský tým amerického leteckého gigantu má nyní za úkol získat zpět důvěru veřejnosti a tvrdí, že „nadále podporuje vyšetřování nehody z 5. ledna, které vedou americká NTSB a FAA“.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg