Netflix

Netflix zaznamenává silnější druhé pololetí způsobené omezením sdílení účtů

Společnost Netflix Inc. začne v tomto čtvrtletí potírat americké diváky, kteří sdílejí cizí účet, a předpovídá, že plány na zpoplatnění takových zákazníků podpoří růst ve druhé polovině roku.

Hlavní body:

  • Společnost začne v USA účtovat poplatky za sdílení hesel.
  • Počet registrací v prvním čtvrtletí nedosáhl požadovaného počtu; i toto čtvrtletí je slabé.

Netflix, jež v prvním čtvrtletí vykázal nižší než očekávaný přírůstek předplatitelů, testuje způsoby, jak omezit sdílení účtů v Latinské Americe, a v prvním čtvrtletí zavedl plán na zpoplatnění takových uživatelů na dalších čtyřech územích.

Netflix odhaduje, že více než 100 milionů lidí používá účet, za který neplatí, a analytici považují placené sdílení za velký potenciální zdroj nových zákazníků nebo tržeb. Společnost plánovala začít zpoplatňovat sdílení hesel v USA v prvních třech měsících roku 2023. Nyní uvádí, že tak učiní v následujících několika měsících.

Akcie společnosti ve středu v 15:18 v New Yorku klesly o 3,7% na 321,46 USD.

Kromě toho, že Netflix předpovídá zrychlení ve druhé polovině roku, zvýšil svůj odhad volného peněžního toku pro rok 2023 na 3,5 miliardy dolarů.

V Kanadě, jednom z trhů, kde společnost prolomila, je nyní placená členská základna zákazníků větší.

„Jejich komentáře k výsledkům v Kanadě se zdají být lepší, než se někteří obávali,“ uvedla Magalie Grossheimová, hlavní analytička společnosti M Science, výzkumné jednotky Jefferies Financial Group Inc.

Analytik UBS John C. Hodulik ve středečním sdělení investorům zvýšil hodnocení akcií z neutrálního na nákupní.

Netflix by mohl využít oživení. Společnost měla pomalý start do roku 2023, když zaostala za odhady Wall Street a v prvním čtvrtletí jí přibylo pouze 1,75 milionu zákazníků. Investoři očekávali 2,04 milionu nových zákazníků. Společnost však předpověděla, že nové iniciativy, jako je plán sdílení hesel a nová úroveň služeb s reklamami, umožní „zrychlit růst v průběhu druhé poloviny roku 2023“.

Jedná se již o druhý rok v řadě, kdy se Netflixu nedaří, protože se společnost změnila z vysoko letícího fenoménu na hvězdu středního věku, která hledá svůj další velký hit. V první polovině roku 2022 streamovací služba ztratila zákazníky a za celých 12 měsíců jí přibylo méně než 9 milionů zákazníků, což je nejpomalejší tempo od roku 2011, kdy došlo k oddělení streamovací služby od jejího podnikání v oblasti zasílání DVD. Společnost Netflix v úterý oznámila, že ukončuje provozování doručování DVD, čímž po 25 letech ukončuje svůj původní byznys. Tato činnost se již několik let zmenšuje.

Průkopník streamovacího průmyslu reagoval na zpomalující se růst představením dvou nových iniciativ: plánu na omezení sdílení hesel a vrstvy podporované reklamou. Reklamní úroveň debutovala v listopadu, ale zatím nepřispěla k významnému počtu předplatitelů. Společnost uvedla, že jak reklama, tak sdílení hesel nabídnou v prvním čtvrtletí roku skromné příspěvky, ale v průběhu roku se zvýší.

Netflix vyzval investory, aby se přestali upínat na přírůstky předplatitelů a místo toho se zaměřili na tradiční finanční ukazatele, jako jsou tržby a zisk. Společnost v prvním čtvrtletí vytvořila volný peněžní tok ve výši více než 2 miliardy dolarů a vykázala čistý zisk ve výši 1,31 miliardy dolarů.

Omezení sdílení hesel způsobí, že někteří zákazníci přestanou službu krátkodobě využívat. Úkolem Netflixu je přimět je, aby si zaplatili vlastní účet nebo zaplatili za sdílení účtu, který v současné době používají. Oba scénáře by zvýšily tržby na trzích, jako jsou USA a Latinská Amerika.

Službě přibylo v USA a Kanadě pouhých 100 000 zákazníků poté, co v loňském roce ztratila téměř 1 milion zákazníků. O předplatitele přišla i v Latinské Americe, což může být důsledek omezení sdílení hesel.

Netflix je v USA stále s velkým náskokem nejoblíbenější televizní sítí. Podle společnosti Nielsen se na ní každý měsíc podílí více než 7% všech televizních diváků v USA, což je více než dvojnásobek všech placených služeb. Podle CBS je také na prvním místě mezi lineárními sítěmi. Netflix v tomto čtvrtletí uvedl několik nových hitů, včetně nových sezón seriálů Ginny & Georgia a Outer Banks, nového seriálu The Night Agent a filmu You People.

Asijsko-pacifický region je pro Netflix i nadále největším zdrojem nových zákazníků. Služba zde ve čtvrtletí získala 1,46 milionu zákazníků, mimo jiné díky snížení cen v Indii a dalších chudších zemích. Netflix uvedl, že se v oblasti cen stále více zdokonaluje.

Zdroj: Bloomberg

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn