Iberia ve svém prohlášení uvedla místní operace začínají normálně a pouze 17% zúčastněných se účastnilo stávky.
Když stávka sledovala týdny uprostřed diskusí mezi společností a odbory, „více než 90% zákazníků již získalo řešení zrušení jejich letu,“ uvedla Iberia dříve.
Pozemní personál včetně obsluhy zavazadel protestují proti smluvům podepsaným s novými poskytovateli na španělských letištích po rozhovorech mezi odbory a společností na poslední schůzce s příkopem selhaly.
Španělské dva hlavní odbory UGT a CCOO požadovaly stávku od 5. ledna do 8. ledna a narušily cestování po tradiční dovolené v zemi.
Ani Unie neoznámila údaje o účasti na začátku pátku.
Úředník Iberia Press na konci čtvrtek řekl, že letiště v Madridu nebude ovlivněno, ale letiště, která budou pravděpodobně ovlivněna, zahrnují Alicante, Barcelona, Bilbao, Gran Canaria, Ibiza, Malaga, Palma de Mallorca a Tenerife.
Iberia, Iberia Express a Air Nostrum zrušily 400 letů a dalších IAG Partner Airlines dalších 300, dodala.
Dodala by se ovlivnit další letecké společnosti, které používají letištní služby v Iberii, ačkoli minimální právní předpisy o službách znamenaly, že narušení by mělo být omezeno.
Poznamenala, že na letištích pracovalo pouze 3 800 z 8 000 pracovníků pozemních služeb, kde nyní služby provozují nové dodavatelé, a zůstalo nejasné, jak by byla stávka pozorována.
Paloma Gallardo, zástupce Iberia pro Union CCOO, dříve uvedla, že unie očekávala, že stávka bude pozorována na všech letištích, včetně Madridu.
„Doufáme, že to bude co nejvíce,“ řekla. „Konflikt je velmi vážný.“
Španělská komerční letiště jsou provozována státem kontrolovaná Aena (Aena.mc), která v září najala nové dodavatele pro služby, které dříve poskytla Iberia na mnoha letištích, rozzlobených odborů, i když se noví dodavatelé zavázali udržet pracovníky a jejich pracovní podmínky.
Iberia zpochybňuje nové smlouvy na španělských soudech a mezitím nazvala stávkovou akci „nezodpovědnou“.
Zdroj: Reuters