Internetový prodejce Zulily zažaloval u federálního soudu v Seattlu společnost Amazon.com (AMZN.O) a obvinil ji z toho, že se ji snažila „zničit“ prostřednictvím systému stanovování cen, který ji donutil opustit svou strategii slevového prodeje.
Žaloba společnosti Zulily se sídlem v Seattlu, podaná v pondělí, tvrdí, že Amazon podnikl kroky k omezení maloobchodní cenové konkurence v rozporu s americkými a státními antimonopolními zákony.
Společnost Zulily uvedla, že její dodavatelé se obávali, že budou společností Amazon potrestáni kvůli cenám, a proto společnosti Zulily řekli, aby udržovala ceny „stejně vysoké“ jako ceny na Amazonu.
„Zulily, internetový prodejce, jehož cílem je nabízet spotřebitelům nízké ceny, je jednou z obětí společnosti Amazon,“ uvádí se ve stížnosti.
Mluvčí společnosti Amazon ve svém prohlášení uvedl, že „tvrzení uvedená v této žalobě jsou nepravdivá“ a že „maloobchodní odvětví je dynamické a silné a mnoho maloobchodníků v něm uspělo“.
Společnost Amazon již čelí řadě antimonopolních žalob od spotřebitelů a dalších žalobců, včetně Kalifornie, okresu Columbia a Federální obchodní komise USA.
Zářijová žaloba FTC, která obvinila Amazon ze zneužívání své tržní síly, poukázala na společnost Zulily, aby podpořila tvrzení agentury. Společnost Zulily, kterou v květnu koupila soukromá investiční společnost Regent, prodává hračky, oblečení a domácí potřeby.
Společnost Amazon minulý týden požádala soud v Seattlu, aby případ FTC zamítl, a uvedla, že agentura neprokázala žádné poškození spotřebitelů „běžnými maloobchodními praktikami“.
Advokáti společnosti Amazon v soudním podání uvedli, že společnost „okamžitě dorovnává slevy konkurentů, nabízí konkurenční nabídky místo předražených a svým předplatitelům služby Prime zajišťuje nejlepší doručení ve své třídě“.
Advokáti společnosti Zulily z kanceláře Bona Law v úterý na žádosti o komentář bezprostředně nereagovali.
Společnost Zulily, která byla založena v roce 2009, se podle zpráv z médií z minulého týdne chystala ukončit svou činnost. Zpráva na internetových stránkách společnosti uváděla, že všechny prodeje po 8. prosinci jsou konečné.
Společnost Zulily ve své žalobě uvedla, že „vylučující chování“ společnosti Amazon způsobilo, že společnost zavrhla „slib nejlepší ceny“, který byl základem její obchodní strategie a plánů růstu.
Stížnost obvinila společnost Amazon ze „šikany“ a uvedla, že její „tržní síla nad obchodníky pouze vzrostla, protože obchodníci vyžadují přístup k rozsáhlé zákaznické síti společnosti Amazon“.
Společnost Zulily uvedla, že požaduje trojnásobné odškodnění, které zahrnuje „značné ztráty příjmů a snížení návštěvnosti“ jejích internetových stránek.
Případ se jmenuje Zulily Inc v. Amazon.com Inc, okresní soud USA pro západní okres Washington, č. 2:23-cv-01900.
Za společnost Zulily: Jon Cieslak, James Lerner a Molly Donovan z advokátní kanceláře Bona Law.
Za společnost Amazon: Zatím bez účasti
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Apparel Resorces