akcie Shopify

Proč došlo ve středu k oživení všech akcií společností Shopify, CrowdStrike a Atlassian

Akcie Shopify, CrowedStrike a Atlassian zaznamenaly ve středu oživení a vylétly vzhůru, jak se pozorovatelé trhu zaměřovali na pokračující boj Federální rezervní banky o ochlazení přetrvávající inflace.

Klíčové body:

  • Poslední zprávy o inflaci přinesly toužené zotavení a důvěru k nákupu snížených technologických akcií
  • Zdálo se, že oživení ztrácí impulz, když ti, jež sledují burzu, shlédli poslední údaje, z velké části již zahrnuté v makroekonomické rovnici
  • Akcie Shopify, CrowdStrike a Atlassian budou asi i nadále prožívat citelnou volatilitu, protože investoři mají v hledáčku širší ekonomické obzory

Co se přihodilo?

Akcie zaznamenaly ve středu oživení a vylétly vzhůru, jak se pozorovatelé trhu zaměřovali na pokračující boj Federální rezervní banky o ochlazení přetrvávající inflace. Poslední údaje poskytnuté vládou ukázaly, že se inflace během minulého měsíce poněkud zmírnila, což by mohlo přesvědčit Fed, aby upravil tempo i rozsah své kampaně ve zvyšování úrokových sazeb, určené ke kontrole rostoucích cen. Zdálo se, že rally s pokračujícím ránem ztrácela dech, ale řada technologických akcií si své zisky udržela.

Na pozadí toho poskočily akcie společnosti Shopify (SHOP 1,16%) o 6,6%, CrowdStrike (CRWD 3,96%) stoupla o 4,7% a Atlassian (TEAM -2,66%) vzrostla o 2% (v 11:15 evropského času).

K oživení růstu přispělo několik zpráv pro jednotlivé společnosti specifických, ale většina investorů se soustředila na zlepšující se ekonomický výhled.

A co více?

Americký úřad pro statistiku práce zveřejnil měsíční údaje o březnové inflaci a tato zpráva zapůsobila na spotřebitele i investory překvapivě pozitivně. Index spotřebitelských cen, nejsledovanější ukazatel inflace, totiž vzrostl v březnu o 5% ve srovnání s obdobím před rokem a jen o 0,1% meziměsíčně. A to znamená za téměř dva roky nejnižší míru inflace.

Zatímco pokračující inflace historicky vysokou zůstává, ve skutečnosti je v porovnání s únorovou hodnotou 6% výrazně lepší a je i lepší než ekonomy předvídaných 5,1%.

„Základní“ data, která nezahrnují extrémně volatilní ceny potravin a energií, meziročně vzrostla o 5,6% a sekvenčně o 0,4%, obojí v souladu s očekáváním.

Ne všechny zprávy byly pozitivní. K celkovému nárůstu nejvíce přispěly výdaje na bydlení, jež meziročně stouply o 8,2%. To více než vykompenzovalo pokles energetického indexu, ten klesl o 3,5%. Co je příjemnější zprávou, potravinový index zůstal beze změn.

Několik údajů o zlepšující se ekonomice v posledních týdnech dává vyšší pravděpodobnost, že Fed dokáže dříve nebo později zmírnit tempo zvyšování úrokových sazeb. Očekává se 0,25% nárůst, až se politici 2. až 3. května znovu sejdou, aby rozhodli o blízké budoucnosti zvýšení sazeb.

Fed používá úrokové sazby jako svůj primární nástroj k udržení rostoucí inflace. Když je půjčování peněz dražší, spotřebitelé a podniky pravděpodobně utratí méně. To zpomaluje poptávku, což následně způsobí pokles cen. Je důležité si uvědomit, že ekonomika je složitý mechanismus a dosažení rovnováhy sazeb k dosažení tohoto cíle je obtížné. Fed
chce zpomalit přehřátou ekonomiku, aniž by způsobil zastavení růstu, což by nakonec ekonomiku zatlačilo do recese.

A co teď?

Určité specifické zprávy, jež napomohly k posílení jedné z trojlístku našich akcií, se tu vyskytly. A přitom se už zdálo, že širší trh v dalších dopoledních hodinách svůj impulz ztrácí.

Andrew Boone, analytik společnosti JMP Securities, zvýšil hodnocení Shopify na „outperform“ (koupit) z „market perform“ (držet) a stanovil cílovou cenu 65 USD. To znamená potenciální růst o 45% pro investory v porovnání s úterním závěrečným kurzem.

Analytik tvrdí, že pokyny pro hrubý objem zboží (GMV) společnosti Shopify jsou konzervativní a mají pozitivní dopad, zatímco existuje „místo na větší ukázněnost ve výdajích“. Výdaje na Shopify Fulfillment Network jsou nižší, než odhaduje Wall Street, a společnost získává s většími podniky na síle. Šel až tak daleko, že nazval společnost Shopify „vůdčí společností v oblasti podpory obchodu“.

Shrnuto, podtrženo, současné makroekonomické podmínky jsou pro náš trojlístek společností stále výzvou pro nákup jejich akcií:

I když inflace klesá, stále historicky vysoká je a nutí spotřebitele utrácet s rozvahou. A to se obráží na sníženém počtu v oblasti nakupování přes internet a znamená i citelný dopad na digitální prodejce využívající platformu Shopify.

Zatímco náklady na kybernetickou ochranu vydržely, růst společnosti CrowdStrike se stále zpomaluje a pokud se ekonomické podmínky zhorší, bude hůře i se společností.

Totéž platí i pro společnost Atlassian a její produkty (řízení projektů a pracovních postupů), jelikož podniky v reakci na nevlídné ekonomické ovzduší teď své výdaje omezují.

Těm, kdož nahlížejí optimisticky a vidí, že sklenice není poloprázdná ale naopak poloplná, těm je určena jedna dobrá zpráva. Je-li trh medvědí, zatěžuje jak dobré tak špatné společnosti. Proto se každá z těchto akcií teď nabízí k prodeji s výraznou slevou (na svou maximální cenu z konce roku 2021), díky čemuž je jejich ocenění i přesvědčivější – ačkoli
z hlediska tradičního ocenění žádná z nich levná není.

Akcie společností CrowdStrike, Atlassian a Shopify se v současné době prodávají za 10tinásobek, 8minásobek a 7minásobek prodejů v příštím roce, v tomto pořadí, kdy je rozumný poměr ceny k prodeji mezi 1 a 2. To vypovídá o tom, že se tato ocenění blíží svému historickému minimu a investoři se zaměřují na společnosti se silným historickým růstem a vyhlídkami na budoucí zisky.

Těm, kdož chtějí investovat a vědí, že ustojí tři až pět let, že ustojí i následnou volatilitu, pro ty by mohl tento nákup technologických akcií být geniálním tahem.

Zdroj: The Motley Fool

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn