Zde jsou některé společnosti, které vyvíjejí tento druh baterií. Lídr na trhu s elektromobily Tesla (TSLA.O), který se v tomto odvětví vymyká, žádné plány na vývoj pevnolátkových baterií neupřesnil.
Americký startup QuantumScape (QS.N), který má smlouvy se šesti výrobci automobilů včetně Volkswagenu , vyvinul polotuhý článek bez anody, který využívá kovové lithium, keramický separátor a tekutý elektrolyt. Společnost tvrdí, že by mohl zvýšit dojezd elektromobilu z 350 na 400-500 mil, což představuje nárůst o 14-43%. Očekávané zvýšení dojezdu je nižší než dřívější odhady, které hovořily o 50-80%.
Společnost QuantumScape dodala koncem roku 2022 první prototypové vzorky, které podle VW ukázaly, že baterie dokáže ujet více než 500 000 km bez znatelné ztráty dojezdu a má rychlé nabíjení na 80% kapacity za 15 minut.
Francouzská společnost Blue Solutions (BOLL.PA) již prodává polovodičové baterie pro autobusy s dobou nabíjení čtyři hodiny, ale vyvíjí nový produkt pro automobily, který využívá polymerní elektrolyt a ultratenkou kovovou lithiovou anodu, přičemž jeho cílem je mít dobu nabíjení kratší než 20 minut a umožnit zvýšení dojezdu o přibližně 30% na téměř 1 000 km.
Společnost uvádí, že chce do roku 2029 postavit giga továrnu na své nové baterie a podepsala dohodu o společném vývoji s BMW (BMWG.DE).
Toyota (7203.T), největší světový výrobce automobilů, v červnu uvedla, že dosáhla průlomu v technologii pevných látek, která řeší problémy s životností. Uvedla, že v letech 2027-2028 plánuje uvést na trh baterii s dojezdem 1 000 km a dobou nabíjení 10 minut.

Společnost ProLogium Technology z Tchaj-wanu uvedla, že do konce roku 2023 hodlá dodat prototypové vzorky svých polotuhých baterií, které umožňují téměř zdvojnásobit hustotu energie akumulátorů.
Firma, která uzavřela dohodu o spolupráci se společnostmi Mercedes-Benz (MBGn.DE), Stellantis (STLAM.MI) a TotalEnergies (TTEF.PA), staví gigafactory na Tchaj-wanu a plánuje jednu ve Francii.
Čínský výrobce elektromobilů Nio (9866.HK) uvedl na trh polotuhé baterie o kapacitě 150 kilowatthodin (kWh) pro své elektromobily vyráběné pekingskou společností Welion New Energy, které mají dojezd až 1 000 km. Společnost Nio prodává elektromobily v Číně a Evropě a provozuje službu výměny baterií pro svá vozidla.
Ganfeng LiEnergy, dceřiná společnost Ganfeng Lithium (002460.SZ), vyrábí polotuhé baterie, které pohánějí elektromobily vyráběné čínskou společností Seres, jako je SUV Seres 5 s dojezdem 530 km a dobou rychlého nabití 50 minut.
Čínská společnost CATL (300750.SZ), jeden z největších světových výrobců baterií, loni představila baterii z kondenzované hmoty, typ polotuhé baterie, která by podle ní mohla dodávat dostatek energie pro pohon elektrických osobních letadel. Společnost uvedla, že by mohla zahájit masovou výrobu baterií pro elektromobily později v roce 2023, ačkoli o tom neposkytla žádné aktuální informace.
Americký startup Solid Power (SLDP.O) dodal koncem loňského roku společnosti BMW testovací články své polotuhé baterie s pevným elektrolytem na bázi sulfidů a anodou s vysokým obsahem křemíku. Je také v počáteční fázi vývoje baterie s kovovou lithiovou anodou. Do společnosti investovaly společnosti Ford (F.N), BMW, Hyundai (005380.KS) a SK Innovation.

Další americký hráč, společnost Factorial Energy, dodala v loňském roce prototypové vzorky své polotuhé baterie partnerům z řad automobilek k testování. Startup, jehož cílem je dojezd baterie 600 mil, má dohody se společnostmi Mercedes-Benz, Stellantis a Hyundai.
Jihokorejská společnost LG Energy Solution (373220.KS) loni uvedla, že jejím cílem je vyvinout do roku 2026 baterie na bázi polymerů a do roku 2030 baterie na bázi sulfidů v pevném stavu.
Jihokorejská společnost SK On, bateriová jednotka energetické skupiny SK Innovation (096770.KS), vyvíjí dva typy pevnolátkových článků – baterie s vysokým obsahem molekulárních oxidů a baterie na bázi sulfidů – s cílem vyrobit prototypy do roku 2026 a uvést je na trh do roku 2028.
Jihokorejská společnost Samsung SDI (006400.KS) vyvíjí polovodičovou baterii bez anody a loni zahájila výrobu prototypů před očekávanou sériovou výrobou v roce 2027.
Honda (7267.T) plánuje spustit testovací linku na polovodičové baterie v roce 2024 s cílem používat tyto baterie v modelech v druhé polovině tohoto desetiletí. Investovala také do společnosti SES AI (SES.N), aby společně vyvíjely polotuhé baterie.
Nissan (7201.T) plánuje do svého fiskálního roku 2028 uvést na trh elektromobil s čistě polovodičovou baterií vyvinutou ve vlastní režii.
Zdroj: Reuters