Největší světový pivovar, mezi jehož značky patří Corona a Stella Artois, zaznamenal v prvním čtvrtletí meziroční nárůst tržeb o 2,6% na 14,55 miliardy USD, což těsně překonalo odhady analytiků. Stalo se tak navzdory 0,6% poklesu objemu prodaných pivovarů.
Základní zisk připadající na akcionáře byl vyšší a činil 1,5 miliardy dolarů, což je rovněž nad konsensem sestaveným LSEG.
Kampaň vedená sociálními médii proti Bud Light v reakci na sponzorské partnerství s transgender influencerem Dylanem Mulvaneym začala v dubnu 2023, takže toto čtvrtletí bylo pravděpodobně posledním, které bylo negativně ovlivněno meziročním srovnáním.
Bývalý americký prezident Donald Trump v únoru vyzval své příznivce na sociálních sítích, aby dali společnosti „druhou šanci“.
Rozruch svrhl status značky jako nejprodávanějšího piva v USA, ale také vyvolal kritiku společnosti za to, že nepodpořila Mulvaneyho. V reklamním průmyslu to vyvolalo širší diskusi o tom, že se korporace obávají reakce na podporu rozmanitosti nebo inkluzivity.
Generální ředitel společnosti AB InBev Europe Jason Warner na začátku tohoto týdne pro britský deník Telegraph uvedl, že po reakci na kampaň, která se snažila oslovit širší spektrum spotřebitelů, se nápojářská firma „bude držet ve své dráze“.
Společnosti se přesto v loňském roce podařilo zvýšit tržby o 7,8% díky vyšším prodejům v asijsko-pacifickém a středoamerickém regionu.
Výsledky za první čtvrtletí ukázaly 11% pokles prodeje vlastních značek piva AB InBev v Severní Americe, což bylo podle společnosti způsobeno především značkou Bud Light. Tržby se mezitím snížily o 2,7% v Číně, kde prodeje poklesly o 6,2%. Pokles byl v souladu s širším ústupem odvětví souvisejícím s loňským znovuotevřením Číny a špatným počasím v březnu, uvedla společnost.
Tržby však byly rekordní v Brazílii a Kolumbii a výrazně rostly v Evropě, Mexiku a Jihoafrické republice. Výsledky rovněž poukázaly na růst značky Corona, zejména nealkoholického piva Corona Cero.
AB InBev zopakoval střednědobý výhled zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) ve výši 4 až 8%.
„Síla kategorie piva, naše diverzifikovaná globální působnost a pokračující dynamika našich megabrandů přinesly další čtvrtletí širokého růstu horní i dolní linie,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Michel Doukeris.
Výsledky byly „solidním otiskem na začátku roku“, uvedli ve své zprávě analytici Barclays.
„Bud Light nadále zatěžuje výsledky, ale toto je poslední čtvrtletí, které čelí významnému dopadu – odtud je vše snadné [srovnávat],“ uvedli a dodali, že společnost má nejtěžší čtvrtletí za sebou „s malými nebo žádnými modřinami“.
„Zůstáváme optimističtí, pokud jde o zlepšení v průběhu celého roku, a to jak u výnosů, tak u nákladů, což povede k podstatně lepší rozvaze na konci roku a pravděpodobnému zvýšení zpětného odkupu.“
Analytici RBC Europe mezitím zvýšili cílovou cenu pro akcie na 75 eur (80,59 USD) ze 73 eur. Uvedli, že zisk je „potěšitelně nudný“ s potenciálem obnovit status AB InBev jako „konzistentního výrobce složek“.
„Máme za sebou výročí debaklu Bud Light, a přestože neočekáváme výrazný odraz, myslíme si, že absence průtahu – odpovídajícího přibližně 10% objemu v USA – poskytne další impuls pro vnímání investorů,“ uvedl analytik James Edwardes Jones ve své poznámce.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg