Upravený zisk společnosti Allegro před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) vzrostl na polském trhu o 32,4% na 778 milionů zlotých (191,7 milionu USD), zatímco konsensus sestavený společností očekával 760 milionů zlotých.
„Ačkoli polští spotřebitelé zjevně utrácejí méně za velké položky, celkově utrácejí za Allegro více než před rokem,“ uvedl v tiskové zprávě generální ředitel Roy Perticucci.
Perticucci dodal, že Allegro po letošním spuštění svého tržiště v České republice pracuje na uvedení na trh na Slovensku, v Maďarsku, Slovinsku a Chorvatsku v příštím roce.
Hrubá hodnota zboží (GMV), oborový ukazatel používaný k měření objemu transakcí, vzrostla ve sledovaném čtvrtletí v Polsku o 10,5% na 13,3 miliardy zlotých.
Společnost uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí očekává růst GMV o 9-11%.
Dodala, že počet aktivních kupujících v Polsku rostl již šesté čtvrtletí v řadě a dosáhl 14,5 milionu.
Společnost Allegro, která je v Polsku považována za hlavní platformu pro online nakupování, uvedla, že její domácí aktivity se v prvních týdnech čtvrtého čtvrtletí vrátily k nízkému dvoucifernému růstu po propadu na konci předchozího čtvrtletí.
Dodala, že její kampaň Black Week se „solidně rozběhla“.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Forbes