Společnost je většinově vlastněná evropským nejlepším automobilovým výrobcem Volkswagenem (Vowg_P.de).
Zaměřuje se na provozní návratnost prodeje v rozmezí 15-17% v roce 2024, což je pod 17,4% průměrnou prognózou analytiků. Oproti průzkumu společnosti LSEG 18% z roku 2023.
Akcie skupiny, která byla samostatně uvedena v mega IPO v roce 2022 vzrostly o 0,5%, přičemž obchodníci poukazovali na výsledky čtvrtého čtvrtletí, které byly mírně před odhady.
Analytici společnosti Citi však uvedli, že výhled 2024 byl zklamáním.
Porsche se v budoucnu zaměří na značku a ceny, ale k tomu je třeba obnovit řadu produktů.
Ztlumené výhledy z mateřského Volkswagenu, který začátkem tohoto měsíce uvedl, že růst prodeje se v roce 2024 zpomalí kvůli konkurentům, včetně slabšího hospodářského růstu a vyšších nákladů.
Společnost Porsche udržovala svůj střednědobý výhled na marži 17%-19%. Z dlouhodobého hlediska nadále očekává více než 20%.
Akcie společnosti klesly meziročně téměř o 1%, což nekoresponduje s 10% nárůstem v indexu Stoxx Europe 600 (.SXAP), přičemž analytici ukazují na prudkou konkurenci v Číně a očekávají se zvýšené náklady na spuštění nového modelu.
Automobilka Porsche uvedla, že se čtyřmi novými modely uvedenými na trh konkrétně Panamery, Macana, Taycana a 911. Je zároveň největším krokem během jednoho roku v historii společnosti.
Společnost Porsche zaslala tržby 40,5 miliardy EUR za rok 2023, převážně v souladu s odhadem LSEG, zatímco návratnost očekávání prodeje porazila provozní marži 17,7%.
Zdroj: Reuters