Tento německý výrobce luxusních vozidel předpovídá, že provozní marže tržeb klesne na 15 až 17 % v roce 2024 z 18 % marže, které dosáhlo v předchozích dvou letech. Cílem společnosti je v dlouhodobém výhledu dosáhnout provozní rentability tržeb nad 20 %.
K poklesu ziskovosti by mělo dojít kvůli rozsáhlé aktualizaci produktového portfolia v roce 2024, nepříznivým globálním ekonomickým podmínkám, zvýšeným odpisům kapitalizovaných vývojových nákladů a dalším investicím do značky a ekosystému Porsche.
Akcie společnosti Porsche se během raného odpoledne obchodovaly o 4,8 % výše po tom, co si na začátku dne připsaly ztrátu více než 2 %.
V roce 2024 Porsche plánuje zahájit prodej čtyř nových modelů: Panamera, Macan, Taycan a 911.
„Rok 2024 bude pro Porsche rokem uvádění nových produktů na trh – více než kterýkoli rok v naší historii,“ uvedl v prohlášení předseda představenstva Oliver Blume.
„Na silnice uvedeme celou řadu vzrušujících sportovních vozů, které potěší naše zákazníky po celém světě. To nám zajistí vítr v zádech na dlouhá léta dopředu.“
Společnost Porsche informovala o 7,7% růstu tržeb ze svých prodejů v roce 2023, dosahujících 40,53 miliardy eur. Jejich provozní zisk se zvýšil o 7,6% na 7,28 miliardy eur. V reakci na tyto výsledky navrhuje zvýšit dividendu na 2,30 eura na kmenovou akcii, což je více než dvojnásobek oproti 1 euru na akcii z minulého roku.
„Porsche v roce 2023 prokázalo, že jsme odolní, vysoce ziskoví a finančně silní i v nestabilních časech. A těžíme z ještě lépe vyvážené struktury prodeje než v minulosti,“ uvedl v prohlášení finanční ředitel Lutz Meschke.
„Na tomto základě pokládáme v roce 2024 základy pro letmý start v roce 2025. I nadále se soustředíme na udržitelný úspěch společnosti. Vydělají na tom naši zákazníci a zaměstnanci, společnost i naši akcionáři.“
Pro rok 2024 se předpokládá, že tržby společnosti Porsche dosáhnou hodnot mezi 40 a 42 miliardami eur. Meschke v úterý sdělil CNBC, že ačkoli Porsche očekává v Číně „velmi náročnou situaci“, firma plánuje nadále výrazně investovat do svých zákazníků v zemi, navzdory ekonomickým výzvám.
„Očekáváme výrazný růst, pokud jde o majetné jednotlivce v Číně, a proto je nutné investovat nejen do samotného produktu, ale také do celého ekosystému a do naší značky jako takové, a to budeme dělat i v letech 2024 a 2025,“ řekl Annette Weisbach ze CNBC v závodě automobilky v německém Lipsku.
„S novými čtyřmi modely budeme mít v roce 2025 kompletní modelovou řadu, očekáváme silné oživení značky Porsche v Číně.“
Minulý týden Volkswagen, mateřská firma Porsche, signalizoval, že očekává zpomalení tempa růstu prodeje v důsledku horších ekonomických podmínek, intenzivnější konkurence a narůstajících výdajů.
Zdroj: CNBC