Maloobchodní řetězec – stejně jako Walmart (WMT.N) a Target (TGT.N) – nasadil před důležitou nákupní sezónou opatrný tón, protože spotřebitelé omezují své výdaje.
Společnost Gap, kdysi vyhledávaný výrobce oblečení, utrpěla újmu kvůli zákazníkům, kteří se obracejí na konkurenty, jako je Shein a Amazon.com (AMZN.O), a hledají novější styly.
V telefonátu po zveřejnění výsledků generální ředitel Richard Dickson přiznal, že společnost v uplynulém roce přijala „významné propagační akce a snížení cen“ kvůli „chybným produktům“ a marketingu, který u zákazníků nenašel odezvu.
„Musíme vytvářet sortimenty, které odpovídají trendům, s jasným názorem,“ řekl.
Společnost očekává, že čisté tržby za čtvrté čtvrtletí budou stejné až mírně záporné, zatímco analytici podle údajů LSEG očekávali nárůst o 0,33%.
Tržby značek Banana Republic a Athleta ve třetím čtvrtletí klesly o 11% a 18%, zatímco Old Navy, největší značka Gapu, zaznamenala 1% pokles.
Podle generální ředitelky společnosti Coresight Research Deborah Weinswigové je plošný pokles tržeb společnosti Gap znepokojivý a dodává, že společnost se musí i nadále soustředit na problémy se sortimentem, a ne na jiné způsoby zvyšování tržeb.
„Ostatní maloobchodní prodejci jsou v inovacích dále, zatímco Gap si stále musí udělat pořádek,“ uvedla Weinswigová.
Společnost přesto snížila náklady zrušením pracovních míst a uzavřením nevýkonných obchodů Gap a Banana Republic. Výsledky podpořilo také snížení nákladů na dopravu a výrobu.
Gap vykázal upravený zisk 59 centů na akcii, což překonalo odhady 19 centů. Čisté tržby ve výši 3,78 miliardy dolarů – hlavně díky značce Old Navy – překonaly očekávání Wall Street ve výši 3,60 miliardy dolarů.
Old Navy byla v tomto čtvrtletí jasným vítězem, zatímco kdysi rostoucí značka společnosti Athleta pokračovala v poklesu, uvedl analytik CFRA Research Zachary Warring.
„GPS má silnou rozvahu a v posledních čtvrtletích dobře hospodařila se zásobami,“ řekl Warring. „Pokračuje v pohybu správným směrem.“
Finanční ředitelka společnosti Gap Katrina O’Connellová uvedla, že společnost očekává delší dobu zotavení u značek Banana Republic a Athleta, u nichž se očekává pokles tržeb až do čtvrtého čtvrtletí.
Společnost Gap zopakovala, že čisté tržby ve fiskálním roce 2023 poklesnou ve střednědobém jednociferném pásmu.
Zdroj: Reuters, zdroj úvodní fotografie: Pazarlamasyon