Akcie společnosti Netflix tento týden výrazně vzrostly po tom, co společnost ve svém čtvrtletním výsledkovém reportu překvapila investory silným nárůstem počtu předplatitelů a představila optimistický výhled na nadcházející rok.
Zpráva od Netflixu ukazuje, že se firma úspěšně vyrovnala s dřívějšími obavami o zastavení růstu předplatného. Podle dat S&P Global Market Intelligence, akcie Netflixu ve čtvrtek odpoledne stouply o 14 % oproti předchozímu týdnu.
Netflix ve 4. čtvrtletí zazářil
Netflix jasně ukázal, že jeho nedávné iniciativy, včetně zavedení reklamního tarifu, restrikcí na sdílení hesel a rozšíření nabídky o hry, se vyplácí. Společnost také oznámila nové partnerství s WWE, což je vstup do světa živých sportovních přenosů, což potěšilo investory.
Výsledky za čtvrté čtvrtletí byly silné. Netflix zaznamenal rekordní nárůst předplatitelů o 13,1 milionu, čemuž pomohla nová reklamní úroveň a placené sdílení účtu. Netflix uvedl, že 40 % nových registrací v reklamních trzích si zvolilo reklamní tarif, a zvažuje zrušení svého nejlevnějšího tarifu bez reklam ve vybraných zemích.

Růst předplatitelů byl rovněž rozložen po celém světě, v každém ze čtyř regionů přibylo nejméně 2 miliony předplatitelů, přičemž v EMEA regionu přibylo 5 milionů.
Růst počtu předplatitelů a vyšší ceny také vedly k nárůstu tržeb, které vzrostly o 12,5 % na 8,83 miliardy USD. Netflix očekává, že růst tržeb se v prvním čtvrtletí ještě zrychlí, a počítá s růstem o 13,2 %.
Netflix navíc zvýšil výhled provozní marže pro rok 2024, nyní očekává 24% marži oproti původním 22-23 %. To je nárůst z 21 % a naznačuje, že investoři mohou očekávat další výrazný nárůst zisku v roce 2024.
Netflix prošel testem
Kromě svých silných výsledků za poslední čtvrtletí Netflix také zdůraznil své konkurenční výhody v průmyslu. S více než 260 miliony předplatitelských domácností je platforma lákavá pro partnery jako WWE a Rockstar Games, jejichž hra Grand Theft Auto: The Trilogy je nyní dostupná na Netflixu. Tento rozsáhlý dosah přitahuje i nezávislé tvůrce, čímž se Netflix stává oblíbeným distributorem licencovaného obsahu, zejména v době, kdy se starším mediálním firmám nedaří úspěšně spustit vlastní streamingové služby.
Netflix má také úspěch s reklamním modelem, který mu umožňuje dále zvyšovat příjmy. Přestože pravděpodobně nebude každé čtvrtletí přidávat 13 milionů nových předplatitelů, je zřejmé, že růst společnosti ještě zdaleka nekončí. Pákový efekt v předplatitelském modelu by měl přispět k dalšímu zvyšování marží spolu s rostoucími tržbami.
Zdroj: The Motley Fool, zdroj úvodní fotografie: Money