Výrobce modelů hodinek Daytona, Submariner a Datejust zvýšil svůj podíl na maloobchodním trhu na více než 30 procent. Zákazníci s vysokým příjmem vykazují silný zájem o hodinky této značky, kterou ovládá charitativní fond pojmenovaný po spoluzakladateli značky Hanse Wilsdorfovi.
„Žádná jiná luxusní značka nemá takovou dominantní pozici ve svém odvětví,“ uvádějí v zprávě analytici Edouard Aubin z Morgan Stanley a Oliver Müller z LuxeConsult. Louis Vuitton například loni podle odhadů analytiků kontroloval 19 procent trhu s luxusními kabelkami.
Společnost Rolex tak zůstává lídrem v odvětví luxusních hodinek, jejíž pozice je nepřehlédnutelná. Roční tržby značky přesahují celkové tržby pěti dalších značek v tomto odvětví dohromady, mezi něž patří Cartier, Omega, Audemars Piguet, Patek Philippe a Richard Mille.
Zpráva dále ukázala, že několik značek švýcarských luxusních hodinek má roční obrat přesahující jednu miliardu franků. Nově se mezi ně zařadila i značka Vacheron Constantin, která patří do skupiny Richemont.
Na druhém konci spektra se nachází značka Swatch Group, která prodala více než dva miliony hodinek MoonSwatch a celkem asi 5,8 milionu hodinek za průměrnou cenu 141 franků (3 750 Kč). Díky úspěchu hodinek MoonSwatch, vytvořených ve spolupráci s firmou Omega, se Swatch druhým rokem za sebou stal nejrychleji rostoucí značkou hodinek.
Údaje společností Morgan Stanley a LuxeConsult jsou odhady, protože švýcarské značky luxusních hodinek, včetně Rolexu, obvykle nezveřejňují své individuální roční prodeje.
Zdroj: ČTK