JetBlue

Sloučení společnosti JetBlue Airways se společností Spirit Airlines

Federální soudce zvažoval nabídku ministerstva spravedlnosti USA pro blokování JetBlue Airways s návrhem 3,8 miliardy dolarů pro nabytí společnosti Spirit Airlines což zvýšila možnost odklonu od dohody.

Okresní soudce USA William Young řekl právníkovi JetBlue, že očekává, že by letecké tarify vzrostly, pokud budou ultra nízké náklady.

Soudce, který rozhodne případ v soudním řízení v Bostonu, však obou stranách řekl, že má „potíže“ s žádostí ministerstva spravedlnosti o trvalý příkaz, který blokuje dohodu v „dynamickém průmyslu, který čelí jedinečným příležitostem .

Young zvýšil vyhlídku na další odprodeje JetBlue, který již souhlasil s výprodejem bran a slotů na letištích v New Yorku, Bostonu, Newarku, New Jersey a Fort Lauderdale na Floridě, aby se pokusili řešit obavy amerických regulačních orgánů.

Právníci pro obě strany přednesli závěrečné argumenty v soudním řízení, které začalo 31. října. Ministerstvo spravedlnosti, šest států USA a District of Columbia v březnu žalovaly, aby zpochybnily fúzi jako nezákonně škodlivé pro konkurenci v leteckém průmyslu.

Young uvedl, že „viděl případy, kdy se soud rozhodl, že odprodeje jsou blízko, ale nestačí a pak řekl, že by to prošlo shromážděním, pokud by bylo toto odprodej nebo toto odprodej“.

Zdůraznění jeho otázek nemělo za cíl signalizovat, jak bude vládnout, Young se zeptal právního zástupce ministerstva spravedlnosti Edward Duffy, jestli by měl udělat něco podobného, pokud dospěl k závěru, že „to, co mám před sebou. Mělo by to fungovat.“

Případ je součástí úsilí správy prezidenta Joe Bidena o zachování hospodářské soutěže mezi nejnižšími nákladovými leteckými společnostmi a zvýšením antimonopolního vymáhání v různých průmyslových odvětvích, což je iniciativa, která přinesla u soudu smíšené výsledky.

Shores ve svém závěrečném argumentu řekl soudci, že navrhovaná fúze byla pro spotřebitel a byla rozhodující pro to, aby se JetBlue stal „životaschopnou, rušivou národní výzvou pro dominantní letecké společnosti odvětví“.

Čtyři největší američtí dopravci – United Airlines (UAL.O), American Airlines (AAL.O), Delta Air Lines (Dal.N) a Southwest Airlines (LUV.N) – kontrolují 80% domácího trhu. JetBlue a Spirit kombinoval kontrolu o 8%, podle jejich právníků.

Shores uvedl, že na rozdíl od největších leteckých společností, které vzkvétají v důsledku narušení pandemického průmyslu Covid-19, čelily levnější společnosti, jako je JetBlue a Spirit

Duffy uvedl, že povolení, které JetBlue, šesté největší americké letecké společnosti a ducha, sedmé největší, by se sloučilo, by mělo za následek vyšší ceny a méně letů, jakmile by levnější duch již nekonkuroval. Samotný JetBlue očekává, že zvýší tarify o 30%, řekl Duffy.

„Tato transakce je pro spotřebitele špatným obchodem,“ řekl Duffy. „To riskuje snížení konkurence.“

Zdroj: Reuters

Chcete začít obchodovat a nevíte jak na to? Zanechte nám na sebe kontakt a my Vám rádi a nezávazně poradíme.

    Facebook
    Twitter
    LinkedIn