Zisk na akcii (EPS): 65 centů oproti očekávaným 35 centům, dle analytiků oslovených společností Refinitiv.
Tržby: 134,4 miliardy dolarů oproti očekávaným 131,5 miliardám dolarů, dle analytiků oslovených společností Refinitiv.
Wall Street také sleduje další klíčová čísla v zprávě:
Amazon Web Services: 22,1 miliardy dolarů oproti 21,8 miliardám dolarů na tržbách, dle společnosti StreetAccount.
Reklama: 10,7 miliardy dolarů oproti 10,4 miliardám dolarů na tržbách, dle společnosti StreetAccount.
Šlo o největší překonání odhadů společnosti Amazon od zprávy za čtvrté čtvrtletí roku 2020. Masivní zisk naznačuje, že úsilí CEO Andyho Jassyho o snižování nákladů začíná přinášet ovoce.
Amazon zahájil největší propouštění v jeho historii, kdy od minulého podzimu propustil 27 000 zaměstnanců. Gigant v oblasti e-commerce zmrazil nábor na korporátní úrovni, a Jassy se snažil snižovat náklady v jednotlivých odděleních firmy. Celkový počet zaměstnanců klesl o 4% meziročně na 1,46 milionu lidí ke konci druhého čtvrtletí.
Pro třetí čtvrtletí Amazon očekává tržby mezi 138 a 143 miliardami dolarů, což představuje růst mezi 9% a 13%. Analytici očekávali tržby 138,25 miliardy dolarů, dle společnosti Refinitiv. Výhled odráží sílu 48hodinové slevové akce Prime Day, kterou společnost označila jako „největší vůbec“.
Amazon se vrátil k dvoucifernému růstu poté, co byl jeho růst uvízl v jednociferných číslech po dobu pěti ze šesti posledních čtvrtletí. Jassy, který převzal velení od zakladatele Jeffa Bezose v červenci 2021, přičítá některá zlepšení AWS, která dříve zaznamenala zpomalení výdajů klientů kvůli ekonomické nejistotě.
„Náš růst AWS se stabilizoval, když zákazníci začali přesouvat od optimalizace nákladů k nasazování nových pracovních zátěží,“ uvedl Jassy ve svém prohlášení.
Prodeje v AWS vzrostly o 12% ve druhém čtvrtletí na 22,1 miliardy dolarů, což překonalo odhady Wall Streetu, která čekala 21,8 miliardy dolarů. Přesto to znamená zpomalení oproti předchozímu čtvrtletí, kdy prodeje vzrostly o 16%, a jde o nejpomalejší růst od roku 2015, kdy Amazon začal uvádět tržby z cloudu.
AWS představovalo 70% z 7,7 miliardy dolarů provozního zisku Amazonu.
Společnost vykázala čistý zisk 6,7 miliardy dolarů, nebo 65 centů na akcii, po zaznamenání ztráty 2 miliardy dolarů, nebo 20 centů na akcii, o rok dříve.
Ztráta z předchozího roku byla výsledkem odpisu investice do společnosti vyrábějící elektrická vozidla Rivian.
Zpráva Amazonu, spolu se zprávou společnosti Apple ze čtvrtka, uzavírá sezónu výsledků mezi mega-tech společnostmi. Výsledky společnosti Apple překonaly očekávání Wall Street jak za zisk, tak za tržby, což bylo poháněno službami.
I když růst zůstává pod historickými standardy pro většinu velkých technologických společností, výsledky začínají oživovat po náročném roce 2022, a opatření na snížení nákladů posilují ziskovost. Amazon, stejně jako jeho konkurenti, se také zaměřuje na umělou inteligenci.
Ve svém oznámení výsledků Amazon uvedl, že produkty AI od AWS využívají mnozí zákazníci, a jmenoval Royal Philips, 3M, Old Mutual a HSBC.
Reklama stále zůstává pro Amazon velkým byznysem, když čtvrtletní tržby v tomto období vyskočily o 22% na 10,7 miliardy dolarů. Tržby z reklamy Google vzrostly ve druhém čtvrtletí pouze o 3,2%, a u Facebooku o 12%.
Zdroj: CNBC