Akcie společnosti v počátku čtvrtečního obchodování klesly o zhruba 3%.
Zde je přehled toho, jak si oděvní společnost vedla ve svém druhém fiskálním čtvrtletí v porovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti LSEG:
- Zisk na akcii: USD: 39 centů oproti očekávaným 38 centům
- Tržby: 1,29 miliardy USD oproti očekávaným 1,31 miliardy USD.
Vykázaný čistý zisk společnosti za tříměsíční období, které skončilo 3. srpna, činil 77,3 milionu USD, tj. 39 centů na akcii, zatímco o rok dříve to bylo 48,6 milionu USD, tj. 25 centů na akcii.
Tržby vzrostly na 1,29 miliardy dolarů, což je přibližně o 8% více než o rok dříve, kdy činily 1,2 miliardy dolarů. Tento nárůst tržeb by byl nižší, nebýt kalendářního posunu, který pozitivně ovlivnil tržby ve druhém čtvrtletí o 55 milionů dolarů.
V tomto čtvrtletí vzrostly tržby intimní řady Aerie společnosti American Eagle o 9%, zatímco tržby stejnojmenné značky vzrostly o 8%.
Hrubá marže společnosti American Eagle dosáhla 38,6%, což je o 0,9 procentního bodu více než v předchozím roce a v souladu s očekáváním analytiků. K nárůstu hrubé marže přispěly „příznivé náklady na výrobky“, což znamená, že American Eagle během čtvrtletí vynaložil méně prostředků na výrobu svého sortimentu. Není jasné, zda v důsledku toho snížila ceny.
Dlouholetá značka obchodních center vydala lepší než očekávaný výhled pro aktuální čtvrtletí, ale její prognóza byla nižší, než se očekávalo pro celý rok, což naznačuje, že se společnost stále připravuje na turbulentní druhé pololetí.
Pro aktuální čtvrtletí American Eagle očekává růst srovnatelných tržeb v rozmezí 3 až 4%, což je lepší výsledek než 2,8% růst, který analytici podle StreetAccount očekávali.
Maloobchodní řetězec očekává, že celkové tržby budou ve třetím čtvrtletí stejné až mírně vyšší – v souladu s očekáváním, podle LSEG.
Za celý rok společnost očekává nárůst srovnatelných tržeb přibližně o 4%, přičemž celkové tržby vzrostou o 2 až 3 %, což je méně, než očekávali analytici. Wall Street očekávala celoroční odhad růstu srovnatelných tržeb o 4,2% a nárůst celkových tržeb o 3,5%, jak uvádějí společnosti StreetAccount a LSEG.
V květnu finanční šéf Mike Mathias pro CNBC uvedl, že American Eagle zachovává pro druhou polovinu roku „opatrný“ výhled, protože čeká na rozhodnutí Federálního rezervního systému o úrokových sazbách a připravuje se na „šum“ kolem nadcházejících prezidentských voleb.
Stejně jako ostatní maloobchodníci, kteří se potýkají se zpomalující se poptávkou po diskrétním zboží, se i American Eagle snaží snížit náklady a zvýšit efektivitu, aby mohl ochránit zisky, i když prodeje klesají. Začátkem letošního roku představila novou strategii na růst zisků a snaží se v příštích třech letech zvýšit tržby o 3 až 5% ročně a dosáhnout provozní marže kolem 10%.
„Za všechny ty roky, co jsem v tomto oboru, vidím pravděpodobně největší příležitost v historii společnosti,“ řekl generální ředitel Jay Schottenstein na čtvrtečním hovoru k výsledkům společnosti. „Z našeho pohledu jsme dnes podnikem s obratem 5 miliard dolarů. Myslíme si, že v příštích několika letech bychom mohli mít obrat 10 miliard dolarů. A to bych chtěl zdůraznit: Jsme odhodláni investovat do toho, abychom se takovým podnikem stali.“
Během čtvrtletí společnost American Eagle učinila určité kroky k dosažení tohoto cíle. Dosáhla provozního zisku 101 milionů dolarů, což představuje nárůst o 55%, a její provozní marže vzrostla o 2,4 procentního bodu na 7,8%. Provozní zisk by byl nižší, nebýt kalendářního posunu, který pozitivně ovlivnil tento ukazatel o 20 milionů dolarů.
Přestože sezóna „back-to-school“ již pro společnost začala „silným výkonem“, vedení očekává, že potrvá až do září a po Svátku práce nabere druhý dech, což je podle Matthiase trend, který společnost v posledních letech pozoruje zejména na severovýchodě.
Prezidentka a výkonná kreativní ředitelka Jennifer Foyleová dodala, že značka American Eagle se sice opírá o kategorie dámské a džínové módy, což je její hlavní segment, ale do budoucna chce expandovat i do nových trendů.
Foyleová rovněž uvedla, že se začíná zlepšovat situace v oblasti pánských oděvů.
„Už nejsme jen značka jednoho střihu… Dáváme si záležet na tom, abychom se opřeli do druhé poloviny třetího a čtvrtého čtvrtletí a byli připraveni hrát,“ řekla Foyleová.
Zdroj: CNBC, zdroj úvodní fotografie: Bloomberg